پامپئو: بر رژیم ایران فشار وارد کنید و با آن‌ها وارد مذاکره نشوید.

لفاظی‌های وزیر امور خارجه سابق آمریکا علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه لفاظی علیه ایران،خواستار اعمال فشار دولت این کشور بر ایران شد.

به نوشته وبگاه صهیونیستی «عروتص شوع» «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا سه شنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «ای ال تی وی» گفت، بر رژیم ایران فشار وارد کنید و با آن‌ها وارد مذاکره نشوید.

مایک پامپئو، یکی از طراحان سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران بود که بعد از خروج آمریکا از برجام در دستور کار دولت این کشور به ریاست «دونالد ترامپ» قرار گرفت. او و ترامپ امیدوار بودند این سیاست بتواند ایران را به حضور در پای میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید به جای برجام مجاب کند.

ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه سال جاری میلادی از قدرت کنار رفت که در تحقق اهداف ضد ایرانی‌اش کاملاً ناکام ماند. او به علاوه، در داخل آمریکا به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، دامن زدن به تنش‌ها با ایران، از بین بردن آثار تحریم‌ها به دلیل استفاده مفرط از آنها و پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران در دوران ۴ ساله حضورش در کاخ سفید به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

مقام‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته‌اند قصد دارند آمریکا را به برجام بازگردانند. با وجود این، دولت بایدن تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند خودداری کرده است.

به نوشته این وبگاه، پامپئو در ادامه این مصاحبه در زمینه روابط آمریکا و تل‌آویو و تداوم حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی گفت، نه فقط بین جمهوریخواهان و اسرائیل، بلکه باید بین ایالات متحده و اسرائیل رابطه وجود داشته باشد.

این در حالی است که دولت‌های مختلف آمریکا از زمان تاسیس رژیم جعلی اسرائیل، از ان حمایت کرده‌اند.

جو بایدن اخیرا با تاکید بر این مسئله گفت که هیچ تغییری در پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل ایجاد نشده و بر رسیدن به راه حل دو دولت تاکید کرد.

وی گفت: «در راستای بازسازی غزه تلاش خواهیم کرد که این کار بدون آنکه حماس بتواند بار دیگر زرادخانه نظامی خود را بازسازی کند انجام خواهد شد.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: «درگیری‌ها باید متوقف شده و به محمود عباس اطلاع دادم که حمایت‌ها از کرانه را باختری ادامه می‌دهیم و به اسرائیلی‌ها هم بر ضرورت توقف درگیری ها در قدس تاکید کردم.»

بایدن افزود: «هیچ صلحی وجود نخواهد داشت مگر آنکه منطقه به صراحت به حق موجودیت اسرائیل اعتراف کند و حزب دموکرات همچنان اسرائیل را تایید می‌کند.»