مدیرعامل بنیاد باران طی یادداشتی به انتشار خبری جعلی از سوی یک کانال وابسته به یکی از نهادهای کشور واکنش نشان داد. جواد امام نوشت: کانالی که شهره به انتشار اخبار جعلی و مسموم سازی فضای سیاسی کشور از طریق اتهام زنی و دروغ پردازی علیه اصلاح طلبان است، اخیرا با انتشار یک مطلب مدعی شد که سیدمحمد خاتمی خواستار استفاده از فرصت اعتراضات مردمی در شش ماهه آتی کشور شده است. با اینکه آقای خاتمی در هر مقطعی همدلی با منتقدین را یکی از اجزای جدانشدنی جریان اصلاحات خوانده است، اما هیچ گاه توصیه ای به سوءاستفاده از موقعیت های بحرانی در کشور و یا به تعبیر بهتر فرصت طلبی نداشته است. اتفاقا «فرصت طلبی» برخلاف آنچه وانمود می شود، تاکنون بیشتر در جریان اصولگرایی دیده شده است. برای نمونه می توان به کاسبان تحریمی اشاره کرد که سالیان طولانی برای کسب درآمدهای کلان، مانع مذاکره و توافق در کشور شده اند. یا مدیران به اصطلاح انقلابی شناخته شده ای که اقدام به استخدام فامیلی در مجموعه خود کرده اند. متاسفانه گردانندگان این کانال در ادامه خبر مجعول خود ادعای دیگری را هم مطرح کرده اند و آن اینکه «بدنه اصلاحات» عملا از بین رفته است. به نظر می رسد که اثبات بی اساس بودن چنین ادعاهایی کار سختی نیست و کافیست همان میزان امنیت و امکاناتی که در اختیار جریان اصولگرایی قرار گرفته است، به بدنه جریان اصلاحات اختصاص یابد تا وزن هر جریان مشخص شود. نکته دیگری که باید بدان اشاره کنم، خواسته‌ای است که این کانال امنیتی از آقای رئیسی داشته است. ما اصلاح طلبان نیز معتقدیم که دولت آقای رئیسی باید بتواند در کوتاه مدت کار درخوری انجام دهد آنهم نه بخاطر اینکه اگر چنین نکند طبق ادعای این کانال، مورد هجمه جریان اصلاحات قرار می گیرد، بلکه به دلیل یکدست شدن قوای سه گانه و همکاری تمام قد همه نهادها با دولت جدید است که باید این اتفاق بیفتد. مسلما آقای رئیسی و دولتش امکانات زیادی برای رسیدگی به مشکلات و بهبود وضع معیشتی مردم دارند به شرطی به جای منافع جناحی، منافع ملی را در نظر گرفته و ناکارآمدی ها را به گردن اشتباهات دولت گذشته نیندازند.

ادعای فرصت طلبی درباره رئیس دولت اصلاحات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مدیرعامل بنیاد باران طی یادداشتی به انتشار خبری جعلی از سوی یک کانال وابسته به یکی از نهادهای کشور واکنش نشان داد.

جواد امام نوشت:

کانالی که شهره به انتشار اخبار جعلی و مسموم سازی فضای سیاسی کشور از طریق اتهام زنی و دروغ پردازی علیه اصلاح طلبان است، اخیرا با انتشار یک مطلب مدعی شد که سیدمحمد خاتمی خواستار استفاده از فرصت اعتراضات مردمی در شش ماهه آتی کشور شده است.

با اینکه آقای خاتمی در هر مقطعی همدلی با منتقدین را یکی از اجزای جدانشدنی جریان اصلاحات خوانده است، اما هیچ گاه توصیه ای به سوءاستفاده از موقعیت های بحرانی در کشور و یا به تعبیر بهتر فرصت طلبی نداشته است.

اتفاقا «فرصت طلبی» برخلاف آنچه وانمود می شود، تاکنون بیشتر در جریان اصولگرایی دیده شده است. برای نمونه می توان به کاسبان تحریمی اشاره کرد که سالیان طولانی برای کسب درآمدهای کلان، مانع مذاکره و توافق در کشور شده اند. یا مدیران به اصطلاح انقلابی شناخته شده ای که اقدام به استخدام فامیلی در مجموعه خود کرده اند.

متاسفانه گردانندگان این کانال در ادامه خبر مجعول خود ادعای دیگری را هم مطرح کرده اند و آن اینکه «بدنه اصلاحات» عملا از بین رفته است. به نظر می رسد که اثبات بی اساس بودن چنین ادعاهایی کار سختی نیست و کافیست همان میزان امنیت و امکاناتی که در اختیار جریان اصولگرایی قرار گرفته است، به بدنه جریان اصلاحات اختصاص یابد تا وزن هر جریان مشخص شود.

نکته دیگری که باید بدان اشاره کنم، خواسته‌ای است که این کانال امنیتی از آقای رئیسی داشته است. ما اصلاح طلبان نیز معتقدیم که دولت آقای رئیسی باید بتواند در کوتاه مدت کار درخوری انجام دهد آنهم نه بخاطر اینکه اگر چنین نکند طبق ادعای این کانال، مورد هجمه جریان اصلاحات قرار می گیرد، بلکه به دلیل یکدست شدن قوای سه گانه و همکاری تمام قد همه نهادها با دولت جدید است که باید این اتفاق بیفتد.

مسلما آقای رئیسی و دولتش امکانات زیادی برای رسیدگی به مشکلات و بهبود وضع معیشتی مردم دارند به شرطی به جای منافع جناحی، منافع ملی را در نظر گرفته و ناکارآمدی ها را به گردن اشتباهات دولت گذشته نیندازند.