رئیسی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد دولت گفت: نمره را باید مردم بدهند مردم باید به عملکرد دولت نمره بدهند.

درخواست مهم رئیسی از مردم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور در سومین گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم پس از 100روز کاری به تشریح خدمات دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم پرداخت. 

رئیس جمهور به عملکرد 100 روزه دولت چه نمره ای میدهد؟ 

رئیسی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد دولت گفت: نمره را باید مردم بدهند مردم باید به عملکرد دولت نمره بدهند؛ مردم به شرایطی که دولت را گرفتیم آگاه هستند امید و اعتماد مردم به دولت از بین رفته بود یادم نمیرود که روز تنفیذ گفتم اولین مسئله که اهمیت دارد کرونا و واکسیناسیون عمومی است به یاد دارید که روزی 700 خانواده داغدار میشدند پاسخی که میشنیدیم این بود که یا تخصص ارز امکان ندارد یا کشورها به ما واکسن نمیدهند امروز خدارا شاکریم که امار ابتلا و فوت کاهش جدی پیدا کرده است در صدمین روز دولت اعلام میکنم بیش از صد میلیون دز واکسن تزریق شده است شرایط فراهم شد که مدارس و دانشگاه ها را بازگشایی کنیم و کسب و کار ها راه بیفتند اما مردم حتما مراعات کنند و ممکن است موج دیگری شروع بشود.

شخصا به مسئله واردات واکسن وارد شدم

چرا واکسن وارد کشور نمیشد؟ رئیس جمهور: وقتی صف مردم برای دریافت دارو را دیدم متاثر شدم ظرف چند روز چند مرکز توزیع دارو به سیصد مرکز تبدیل شد شخصا به مسئله واردات واکسن وارد شدم و چندین ستاد تشکیل شد مسئله تهیه واکسن مسئله اول دولت شد از این شرایط عبور کردیم و باعث گشایش شد حتی یک نفر فوتی هم برای ما زیاد است.

برنامه دولت برای رفع کمبود پزشک متخصص در کشور

رئیس جمهور گفت: ظرف چند روز اینده برای رفع مشکل کمبود پزشک متخصص در کشور تصمیم گیری خواهد شد در تهران پزشک متخصص داریم اما در شهرستان ها هم امکان پذیر است؟ دانشجویان مستعدی که امروز امادگی دارند به حوزه پزشکی وارد شوند چرا نباید زمینه برای ورود ان ها اماده شود؟

اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی مسئله مهم دولت

رئیس جمهور گفت: اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی مسئله مهم دولت است و اقداماتی دارد صورت میگیرد که کالا ها به صورت هوشمند توزیع شود.

خاطر جمعی درباره ذخایر کالاهای اساسی

رئیس جمهور در گفتگوی زنده تلویزیونی گفت: ذخایر کالاهای اساسی نگران کننده بود امروز به مردم اعلام میکنم ذخایر به حدی رسیده که کمبودی در کالاهای اساسی نداریم و ذخایر کشور در حد قابل قبول است حقوق و دستمزد در کشور بدون استقراض از بانک مرکزی دارد پرداخت میشود هر ماه ده هزار میلیارد تومن دولت هزینه های دولت قبل را پرداخت میکند نسبت به خلق پول و افزایش نقدینگی بسیار حساس خواهیم بود ساختار های بودجه به نحوی تنظیم میشوند که ضد تورم باشد.

در مسائل اقتصادی مردم را غافلگیر نخواهیم کرد

رئیس جمهور افزود: باید دست های ناسالم را قطع بکنیم. در مسئله ارز ترجحی تمهیداتی اندیشیده شده که دست دلالان را قطع بکنیم. مردم باید از تخصیص این اعتبارات مستقیما بهره مند شوند و در مسائل اقتصادی مردم را غافلگیر نخواهیم کرد.

سفر های استانی چه میزان اثرگذار است؟

رئیس جمهور در ادامه گفت: باید با مردم ارتباط بگیرم و فاصله با مردم را کمتر کنیم اگر کسی جایی مشکلی داشت و تن صدایش بلند شد هیچ مشکلی ندارد قبل از سفر های استانی وضعیت استان بررسی میشود و مشکلات آن شنیده شده و اعتبارت ان پیشبینی میشود و سپس به استان سفر میکنیم و پیگیری میکنیم که مصوبات اجرا شود پروژه های جدید در استان ها اغاز نمیشود و به اندازه ده ها سال پروژه های نیمه تمام را کامل میکنیم در ارتباط با مردم برکاتی نهفته است که در اتاق ها و پشت میز نیست.

رئیسی در این ۱۰۰ روز ۱۰۰ ارتباط با کشورها داشته ام

رئیس جمهور درباره سیاست خارجه دولت سیزدهم گفت: از زمان ارتباط با تاجیکستان، میزان تجارت ما با این کشور ۳ برابر شده است.قراردادهایی با کشورهای مختلف بسته ایم که هنوز اعلام نکرده‌ایم.

رئیسی: هیچ بن بستی نیست

رئیسی در گفت و گوی تلویزیونی همچنین گفت: هر چی کار دولت پیش می رود به نظرم می رسد که مشکل هست، اما راهکار هم هست، هیچ بن بستی نیست

جوانان، مردم، انسداد حس نمی کنیم. راه برون رفت وجود دارد. با کمک مردم مشکلات را حل خواهیم کرد

فکر می کردند که ما در مذاکرات شرکت نمی کنیم

رئیسی درباره مذاکرات هسته ای هم گفت: فکر می کردند که ما در مذاکرات شرکت نمی کنیم به دنیا ثابت شد که ایران هم شرکت کرد و هم دو متن در مورد مسائل هسته ای و تحریم ها ارائه داد، کاملا منطق بر برجام موضوع رفع تحریم ها و خنثی سازی تحریم ها با قوت دنبال می شوند.

 بحران هایی را در این 100 روز داشتیم/ من بیش از همیشه به آینده کشور امیدوارم

رئیسی گفت: یکی از بحران ها حمله سایبری بود. اگر اعتماد مردم به دولت نبود، فتنه ای که دشمن می خواست با آن کشور را بهم بریزد، با اعتماد مردم حل شد.

وی در ادامه افزود امید بیشتر شده است؛ چه آنهایی که به من رای دادند، چه آنهایی که به من رای ندادند، من نسبت به همه احساس مسئولیت می کنم. دولت خودش را خدمتگذار همه می داند

رئیس جمهور:آب و خشکسالی بحران است و مختص ایران نیست 

رئیس جمهور درباره مسئله خشکسالی گفت: مساله در کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است حقابه مردم خواسته به حق است  و دولت لحظه‌ای غافل نیست.