عضو کمیسیون امورداخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی،‌ از بررسی نهایی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی فردا خبر داد.

سرنوشت اصلاح قانون انتخابات مجلس کی مشخص می شود ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو کمیسیون امورداخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی،‌ از بررسی نهایی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی فردا خبر داد.

فرازونشیب‌های طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنان ادامه دارد و پس از چندین بار رفت و برگشت این قانون میان کمیسیون شوراها، صحن علنی، شورای نگهبان، هیأت عالی نظارت و صحن مجمع تشخیص، جدال‌ها بر سر این طرح ادامه دارد.

چالش اصلی در این مدت،‌بر سر ماده 53 این طرح که مربوط به موضوع تناسبی شدن انتخابات مجلس در شهر تهران می‌شود، بوده و اصرار نمایندگان مجلس به این ماده و مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب طولانی شدن روند رسیدگی به این طرح شده است.

آخرین بار در نشست روز دوشنبه هفته گذشته، پس از اینکه کمیسیون شوراها، پیشنهاد حذف ماده 53 را تصویب و به صحن علنی ارسال کرد، نمایندگان با حذف این ماده مخالفت کرده و طرح مذکور را مجددا به کمیسیون امورداخلی و شوراها، ارجاع دادند.

علی حدادی، عضو کمیسیون امورداخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت رسیدگی به طرح قانون اصلاح انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون شوراها پس از بررسی های فراوان در این مدت،‌به این جمع‌بندی رسید که پیشنهاد حذف ماده 53 مربوط به تناسبی شدن انتخابات در شهر تهران را به مجلس ارائه کند.  

حدادی ادامه داد: بررسی این پیشنهاد، فردا در صحن مجلس انجام خواهد شد و اگر با موافقت نمایندگان به تصویب برسد، می‌توان امیدوار بود که برای انتخابات اسفندماه امسال،‌اجرایی شود.

وی یادآور شد: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌در راستای مطالبه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در این خصوص، و همچنین همسو با سیاست های کلی ابلاغی انتخابات تدوین شده و بدون شک از بهترین طرح‌های مورد بررسی در مجلس یازدهم است.  

عضو کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی در مورد تناسبی شدن تاکید کرد: با توجه به اینکه موضوع تناسبی شدن، کل طرح مذکور را تحت‌الشعاع خود قرار داده، پیشنهاد ما این بود که سایر مواد طرح به تصویب برسد و در آینده نزدیک، موضوع تناسبی شدن انتخابات، در قالب طرحی جداگانه در مجلس بررسی شود./فارس