سفارت ایران در دانمارک در واکنش به اهانت به قرآن کریم در این کشور نوشت: سفارت با اعتقاد به ترویج صلح اجتماعی و همزیستی در جهان، از مقامات دانمارکی می‌خواهد در مقابل اینگونه تحریکات موضع راسخ اتخاذ نمایند.

واکنش سفارت ایران در دانمارک به اهانت به قرآن کریم | سفارت ایران بیانیه صادر کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفارت ایران در دانمارک در واکنش به اهانت به قرآن کریم در این کشور در بیانیه‌ای نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران از هتک حرمت مکرر قرآن کریم که احساسات بیش از 2 میلیارد مسلمان را به شدت آزار می‌دهد ابراز انزجار می‌نماید.

در این بیانیه آمده است: در حالی که سوزاندن کتب مقدس دینی عمیقا توهین آمیز است، باید به خاطر داشت که آزادی بیان در عین اینکه، یک حق اساسی بشر است، اجازه تحریک خشونت یا نفرت علیه افراد یا گروه‌های خاص را نمی‌دهد.

همچنین در این بیانیه تاکید شده: سفارت با شدیدترین لحن اقدام شرم آور سوزاندن قرآن کریم توسط گروه راست افراطی "Danske Patrioter" در بعدازظهر جمعه 30 تیر ماه 1402 در کپنهاگ را محکوم نموده و بر این موضع خود اصرار دارد که چنین اقدامات تحریک آمیزی که مکرراً به ارزش‌های مقدس مسلمانان توهین می‌کند، فقط  به نفرت، تحمل ناپذیری و خشونت دامن می‌زند.

سفارت ایران همچنین نوشته است: سفارت با اعتقاد به ترویج  صلح اجتماعی و همزیستی در جهان، از مقامات دانمارکی می‌خواهد در مقابل اینگونه تحریکات موضع راسخ اتخاذ نموده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین اعمال شرم آوری که تحت عنوان آزادی بیان انجام می‌شود، به عمل آورد./تسنیم