امروز جلسه معاون اول رئیس جمهور، وزیران صنعت و اقتصاد، شورای رقابت و خودروسازان برای تعیین قیمت خودروهای مونتاژی برگزار می شود.

جلسه مهم مخبر درباره قیمت خودروهای مونتاژی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شورای رقابت در حالی با نظر ابراهیم رئیسی مبنی بر گرانی 28 خودرو مونتاژی مخالفت کرده و با شایعه استعفا برخی اعضا مواجه شده که یک مقام مسئول با اشاره به چالش برخی شرکت های خودروساز در مورد قیمت های مصوب شورای رقابت به بازار، اعلام کرد: به نظر می رسد امروز برای بار دوم طی یک ماه گذشته، نرخ فروش محصولات چینی با برگزاری جلسه امروز محمد مخبر، حاندوزی و علی آبادی، اعضای شورای رقابت و خودروسازان تغییر کند. در این صورت هیچ تولیدکننده ای حق اعتراض نخواهد داشت.

وی افزود: خودرو جزو محصولات سبد تورمی بانک مرکزی معرفی شده و وزارت صنعت به عنوان سیاست گذار صنعتی جهت کنترل تورم این کالا مجبور به تعین قیمت است. هرچند این موضوع می تواند منجربه زیان تولیدکنندگان یا اخلال در نظام فروش شود اما تا زمان تعادل عرضه و تقاضا باید این شیوه ادامه داشته باشد. اگر دولت نسبت به تخصیص ارز مورد نیاز صنایع خودروسازی اقدامی موثر انجام دهد، با افزایش تیراژ و عرضه قیمت ها در بازار کاهش خواهد یافت./بورس پرس