رهبر جریان صدر در توئیتی به شدت به آمریکا و سفیر این کشور در بغداد حمله و آنها را عامل تبلیغ و انتشار همجنسگرایی در کشورش توصیف کرد.

 حمله شدید اللحن مقتدی صدر به سفیر آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مقتدی صدر در بیانیه خود که در صفحه‌اش در توئیتر منتشر شد، اعلام کرد: آمریکا ادعا می‌کند که کشوری دموکراتیک است و دموکراتی در معنا به عنوان رجوع به نظر مردم تفسیر می‌شود.

با این حال جو بایدن زمانی که اعلام کرد آمریکا یک ملت همجنسگرا است، نظر مردم خویش را نپرسید.

این دقیقا همان رفتاری است که اسلافش نیز در زمان تهاجم و اشغال عراق انجام دادند، آنها در حالی به عراق حمله کردند که اکثر مردم آمریکا مخالف اشغال عراق و به طور کلی مخالف اشغالگری بود.

پس آمریکا دشمن دموکراسی است همانگونه که دشمن صلح هم محسوب می‌شود چون کشوری اشغالگر است و دشمن دین هم هست چون از فحشا جانبداری می‌کند.

مقتدی صدر در ادامه بیانیه توئیتری خود با سفیه توصیف کردن سفیر آمریکا در عراق نوشت: با این وجود شاهد آن هستیم که این سفیه بدون توجه به هیچ کس در حال جولان دادن است، حتی داعیه ابرقدرتی جهان را داشته و ادعا می‌کند که حامی اقلیت‌ها و مستضعفین بوده و در عین حال از به آتش کشیدن کتاب‌های آسمانی و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان هم حمایت می‌کند.

رهبر جریان صدر می‌افزاید: آیا ما به شرایطی و وضعیتی رسیدیم که راضی شویم دشمنان دموکراسی، صلح و آسمان به ما حکومت کنند.

او در پایان تاکید کرد، هرگز و هزار بار هرگز که ملت عراق فقط امت عدالت، حقیقت و طهارت است.

عراق امت عراق است امت پیامبران، فرستادگان و اولیاء است.

از سوی دیگر دبیر کل گردان‌های حزب الله عراق هم در بیانیه‌ای بر اهمیت اجرای شدیدترین حکم علیه بر اهانت کنندگان به قرآن کریم تاکید و خواستار قرار گرفتن دولت سوئد در زمره کشورهای محارب شد.

ابو حسین الحمیداوی دبیر کل گردان‌های حزب الله عراق در بیانیه خود که رسانه‌های عراقی آن را باز نشر دادند، تاکید کرد: واجب شرعی بر ما حکم می‌کند که با پشتکار برای اجرای حکم خداوند در اجرای اشد مجازات در حق اهانت کننده به قرآن کریم تلاش کنیم.