عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه قهر با صندوق رأی به نفع هیچکس نیست، گفت: اگر مردم با صندوق رأی قهر کنند هزینه آن را خود باید بپردازند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد مازنی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (یکشنبه 7 مهر 98) پارلمان اظهارداشت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی نفی استبداد داخلی و خارجی است. مردم ایران خود برای سرنوشت خویش تصمیم می‌گیرند و اراده قدرت‌های خارجی در تصمیم ما تاثیری ندارند این در حالیست که قبل‌ها ابرقدرت‌ها برای ما تکلیف تعیین می‌کردند.

وی افزود: فراموش نکنیم که نسل ما براساس شعارها و آرمان‌های بلندی چون استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به امام خمینی (ره) لبیک گفت. آیا وضع موجود همان وضع مطلوب انقلاب اسلامی است؟!

مازنی گفت: اجرای کامل همه اصول قانون اساسی و بازنگری در تفسیر آن مهمترین راه برون رفت از معضلات سیاسی و فرهنگی در جامعه امروز است، بنابراین بیاییم قانون را فصل الخطاب خود قرار دهیم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه متأسفانه سالهاست که اختلافات سیاسی از مرز گروه‌های سیاسی عبور کرده، تصریح کرد: از سوی دیگر موضوع شفافیت که دغدغه امروز مردم است ریشه در انتخابات جامعه دارد. پیشنهاد می‌کنم جبهه‌های مختلف سیاسی در چند لایه تقسیم بندی شوند و انتخابات را زیر نظر بگیرند.

وی افزود: در حال حاضر 2 جلسه منظم در مجلس و خارج از مجلس تشکیل می‌شود از همه احزاب و جناح‌ها و دلسوزان کشور به ویژه نمایندگان می‌خواهم به جای قهر و خشونت به گفتمان ملی بپیوندند. همه جریان‌های کشور به مبارزه با فساد تأکید دارند.

مازنی با تأکید بر اینکه نمی‌شود ما نمایندگان و سیاسیون به منازعات بی حاصل درگیر باشیم و مردم درگیر مشکلات عدیده باشند، ادامه داد: دشمنان ما با ایرانِ متحد و پیشرفته دشمن اند و ما با گفت و گوی ملی، جناح‌های ملی هم بر سر منافع با هم تعارض پیدا نمی‌کنند. اصل آن است که اگر جایی رقابتی هست بر مبنای اصول مصرح قانون اساسی باشد. همه جریان‌ها محترم شمرده شوند و فرصت رقابت برابر برای همه باشند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس گفت: برگزاری انتخابات دوم اسفند با مشارکت حداکثری می‌تواند مظهر وفاق و همدلی باشد، قهر با صندوق رأی به نفع هیچکس نیست و دود آن به چشم مردم خواهد رفت. اگر مردم با صندوق رأی قهر کنند هزینه آن را خود باید بپردازند اما حاکمان و منتخبان ملت و رهبران جریان‌های سیاسی باید تاوان سنگینی بدهند.

وی افزود: دفاع رئیس مجلس از کیان مجلس قابل قدردانی است اما برخی بدانند با توهین و تخریب مجلس تیشه به ریشه مردم سالاری دینی می‌زنند.

مازنی گفت: برای مبارزه با فساد باید با ریشه‌های آن مبارزه کرد که از ملزومات آن اصلاح قوانین مالیاتی، آزادی سوت‌زن‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در پایان اظهارداشت: شورای هماهنگی صدا و سیما بحران ناشی از تحریم ظالمانه آمریکا را مهار کرد اما انتظار می‌رود نهادهای خدماتی را از بنگاه داری نجات دهد متأسفانه شاهد اجرای طرح‌هایی هستیم که امنیت سرمایه‌گذاری را دچار آسیب کرده است.

انتهای پیام/