سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اعتقاد دارد سخنان رهبر انقلاب در خصوص توافقنامه برجام فصل الخطاب است لذا برای تامین منافع ملی باید گام های کاهش تعهدات هسته ای را قاطعانه برداریم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسدالله عباسی در خصوص رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار مجمع عالی فرماندهان سپاه نسبت به مسائل هسته ای و توافقنامه برجام، گفت: سخنان ایشان برای همگان فصل الخطاب است و همه مسئولان موظف هستند در این راستا تلاش کنند تا استراتژی نظام و راهبرد سیاست خارجی کشور به درستی ترسیم شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در حوزه هسته ای و برجام هوشمندانه برخورد کنیم، اظهار کرد: اروپایی ها در اجرای برجام ضعف و ناتوانی خودشان را آشکار کردند و در مسیر بدعهدی از آمریکایی ها تبعیت کردند.

کاهش تعهدات هسته ای برای تامین منافع ملی است

وی در این راستا، ادامه داد: بایستی گام های کاهش تعهدات هسته ای بیشتری برداریم و بدون توجه به اعمال سیاست فشار حداکثری درصدد تامین منافع ملی باشیم.

 

برجام

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در این بین باید ظرفیت های مختلف داخلی را فعال کنیم و نگاه صرف به غربی ها نداشته باشیم زیرا تکیه بر توان داخلی می تواند زمینه شکوفایی عرصه های مختلف را فراهم کند و کشور را از وابستگی رهایی بخشد.

نباید فرصت را به بهانه امید به اروپایی ها از دست بدهیم

عباسی افزود: شاید در گذشته عده ای به برجام و کشورهای اروپایی امید داشتند اما اکنون نباید فرصت را از دست بدهیم لذا باید طبق سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب وظایف خودمان را دست انجام دهیم و با رفتار هوشمندانه چشم انداز افق 1404 را عملیاتی کنیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال انتظار می رود دولت در تدوین بودجه سال 1399 بر اساس برنامه پنج ساله توسعه اقدام کند تا کشورهای بیگانه نیز بدانند تحریم فروش نفت کشورمان نمی تواند به اقتصاد داخلی آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران، با اشاره به موضوع هسته‌ای گفتند: کاهش تعهدات هسته‌ای که مسئولیت آن بر عهده‌ی سازمان انرژی اتمی است، باید همان‌گونه که دولت اعلام کرده با جدیت کامل و به‌صورت دقیق و جامع ادامه یابد تا به نتیجه‌ی مطلوب برسد و قطعاً هم به نتیجه خواهد رسید.