عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است ، اگر اروپایی‌ها بخواهند از برجام خارج شوند، اختیار خود را دارند، اما ایران همچنان در برجام می‌ماند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال دارد ایران به سبب کاهش پایبندی به تعهدات هسته ای، به صورت کلی از برجام خارج شود، اظهار داشت:  ما از همان ابتدای مذاکرات هسته‌ای هم به اروپا و آمریکا اعتماد نداشتیم.

اروپایی‌ها برای اثبات استقلال خود مسیر آمریکایی‌ها را ادامه ندهند

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هم به اروپایی‌ها گوش زد می‌کنیم، که اگر ادعای این را دارند، که به صورت مستقل برای خود تصمیم می‌گیرند؛ بنابراین نباید، مسیر آمریکا را ادامه بدهند.

ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است

عضو فراکسیون نمایندگان مجلس به عدم پایبندی اروپا نسبت به تعهدات خود در مسئله برجام، اشاره کرد و گفت: ‌ در واقع اروپایی‌ها باید به فکر عملیاتی کردن تعهدات خود در قبال برجام باشند؛ چرا که ما آنچه را که نسبت به برجام تعهد داده بودیم، پایبند بوده‌ایم.

اروپا باید به مواضع ایران در قبال برجام توجه لازم را داشته باشد

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در ادامه تصریح کرد: اما متاسفانه اروپایی‌ها به وعده‌های خود عمل نکردند؛ بنابراین از کشورها انتظار می‌رود، که به مواضع ایران در قبال برجام توجه لازم را داشته باشند، تا اینکه مستقل بودن اروپا برای همگان ثابت شود.

 اگر اروپایی‌ها بخواهند از برجام خارج شوند، این کار را انجام دهند

 نوروزی تاکید کرد: طبیعتا بد عهدی اروپایی‌ها ما را دارد به سمتی سوق می‌دهد، که یک مواضع حادتری در قبال برجام داشته باشیم؛ البتهکه ما هیچ زمانی از برجام خارج نمی‌شویم، بلکه مسائل هسته‌ای خود را هم پیش می‌بریم؛ چرا که اروپایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند، حالا اگر اروپایی‌ها بخواهند از برجام خارج شوند، این کار را انجام دهند، اما ما همچنان در برجام خواهیم ماند و خارج نمی‌شویم.