فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: علم و فناوری دفاعی در کشور ما به یک مرحله خودزایندگی رسیده است و می توانیم با ترکیب تجربیات گذسته به نوآوری‌های جدیدی دست پیدا کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی در حاشیه آیین افتتاح ۳۶۲ پروژه محرومیت زدایی در سطح استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵۷۲ پروژه محرومیت زدایی در سطح استان مرکزی تعریف شده که از این تعداد ۳۶۲ پروژه به مناسبت برگزاری کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی به افتتاح می رسد.

وی ادامه داد: اغلب پروژه هایی که در بسیج سازندگی سپاه تعریف می شوند کوچک اما زودبازده هستند و در حجم انبوه به بهره برداری می  رسند. امیدواریم این پروژه ها با همکاری سپاه روح الله استان مرکزی، هم در این استان و هم در سایر استان های کشور به تدریج افزایش یابند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فرموده های خود بر توسعه خدمات اجتماعی، محرومیت زدایی و سازندگی تاکید بسیار داشتند، افزود: انگیزه های ما در این راه با فرموده های مقام معظم رهبری بسیار قوی تر و فعال تر از گذشته شد و امیدواریم این سخنان فتح باب جدیدی برای ما در ادامه راهمان باشند. ما از همه ظرفیت های مردمی، سپاه، دولتی و غیر دولتی بدین منظور استمداد خواهیم گرفت سعی می کنیم بنا به فرموده حضرت آقا با ظرفیت چند ده برابری فعالیت های خود را در حوزه محرومیت زدایی و سازندگی توسعه دهیم.

سلامی اضافه کرد: ما انتظار داریم با این اقدامات همان غلبه ای را که در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم امروزه نیز در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی کسب کنیم که خوشبختانه تا این جای کار بسیار موفق بوده ایم، اما انتظار ما بیش از اینهاست.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون در حدود ۴۰ هزار پروژه سازندگی در سطح کشور تعریف شده است، گفت: تا این لحظه از این تعداد در حدود ۱۵ هزار پروژه به بهره برداری رسیده است که چند هزار طرح دیگر نیز بزودی در آینده نزدیک به افتتاح می رسد. ما مصمم هستیم تا پروژه های گذشته را کاملا به اتمام برسانیم و پس از آن ده ها هزار پروژه دیگر را در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی تعریف کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان های سیل زده مجددا نوسازی و بهسازی شده اند، تصریح کرد: خوشبختانه تا این لحظه بخش قابل توجهی از این اماکن در اختیار مردم قرار داده شده است و ما سعی داریم آن قسمتی که بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را تا آخرین خانه در اختیار مردم سیل زده قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه دستاوردهای دفاعی بخصوص فناوری های نوین در یک مسیر شتاب داری قرار گرفته ایم که به نظر من نرخ نوآوری های ما به روز شده و ما هر روز یک دستاورد جدید داریم. ما در همه عرصه های موشک ها، پهپادها و پدافندهای هوایی، شناورها، اژدرها و ... به روز و در حال رشد هستیم و علم و فناوری دفاعی در کشور ما به یک مرحله خودزایندگی رسیده است و می توانیم با ترکیب تجربیات گذسته به نوآوری‌های جدیدی دست پیدا کنیم.

وی افزود: ما قدرتمند و شکست ناپذیر شده ایم و به موازات آن دشمنان‌مان تضعیف شده اند. زمانی دشمن می‌خواست عمل کند و ما را به عکس العمل وادار کند اما امروزه حتی آنها توانایی عکس العمل در برابر توانایی های ما را ندارند و این واقعیت به خوبی در صحنه های میدانی دیده می شود.