عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر می‌خواهد نظر مجلس را درباره CFT یا پالرمو تصویب کند؛ بالاخره باید یکسری هزینه‌ها را به تندروهای کشور پرداخت کند و اگر بخواهد آن را به تصویب نرساند باز هم هزینه‌هایی دارد که باید آن را بپردازد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بهروز نعمتی به جلسه‌ای که در ماه جاری به میزبانی شهر پاریس در رابطه با CFT  و پالرمو برگزار می‌شود و همچنین وضعیت نامشخص این لوایح از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و اظهارداشت:  مجلس هم سی اف تی و هم پالرمو را مصوب کرده و از طرفی هم شورای نگهبان این دو مصوبه را رد کرده‌ است.

وی در ادامه افزود: مجلس بر نظر خود که تصویب این لوایح هستند، همچنان اصرار می‌ورزد و برای همین تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت به عنوان دستگاهی واگذار شده که فقط  بایستی تعیین کند که آیا نظر مجلس را قبول دارد یا اینکه نظر شورای نگهبان را تایید می‌کند؛ که البته اعلام این موضوع کار سختی نیست.

مجمع تشخیص مصلحت نظام  باید وضعیت سی اف تی و پالرمو را تعیین تکلیف کند

عضو هئیت رئیسه مجلس تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر می‌خواهد نظر مجلس را تصویب کند؛ باید بالاخره یکسری هزینه‌ها را به تندروهای کشور پرداخت کند و اگر بخواهد آن  را به تصویب نرساند که باز هم هزینه‌هایی دارد که باید آن را بپردازد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات گفت: معتقدم که مجمع تشخیص مصلحت نظام  باید وضعیت سی اف تی و پالرمو را تعیین تکلیف کند و بین این دو مجموعه یا باید نظر مجلس را تایید کند؛ یعنی اینکه سی اف تی و پالرمو را به تصویب برساند و یا باید نظر شورای نگهبان را بپذیرد و در هر دو صورت الان وظیفه مجمع تشخیص این است که در این زمینه کار خود را انجام دهد و راه سومی هم ندارد.

به تصویب رسیدن لوایح سی اف تی و پالرمو به نفع کشور است

نعمتی به جلسه‌ای که در ماه جاری به میزبانی شهر پاریس در رابطه با CFT  و پالرمو برگزار می‌شود اشاره و تصریح کرد: این جلسه‌ای هم که قرار است در پاریس بخاطر وضعیت سی اف تی و پالرمو برگزار شود، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ به نظر من که به عنوان موافق این لوایح صحبت کرده‌ام، به تصویب رسیدن این دو لایحه به نفع کشور است حالا اگر کسی می‌خواهد بر خلاف این مسیر حرکت کند، بالاخره موضوعات خاص خود را دارد.