حشمت الله فلاحت پیشه اظهار داشت: حمله نظامی ترکیه به مناطق کردنشین سوریه معادلات را پیچیده تر و راه رسیدن به ثبات و صلح را دورتر می کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ترکیه در پی اشتباهات گذشته خود در مواجهه با کردها دچار بحران هایی شده که برای حل آنها در حال ارتکاب اشتباه دیگری است که  می تواند دایره بحران را گسترش دهد.

وی افزود: ترکیه باید بپذیرد مشکلات کردهای داخل خاک سوریه متعلق به سوریه است و برای حل آنها از داخل سوریه باید اقدام شود و اگر نگرانی خاصی در این بعد دارد با مشارکت دولت مرکزی برای آن چاره اندیشی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدات مکرر ترکیه در مورد حمله به سوریه گفت: ترکیه با این اقدام به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر در مذاکرات سیاسی است و می خواهد به عنوان اهرم فشار از آن استفاده کند.

وی تاکید کرد: ترکیه باید از نزدیک شدن کردها به دولت مرکزی سوریه استقبال کند و مسیر مذاکره را بجای جنگ برگزیند و برای حل مشکلات امنیتی گروه هایی نظیر "پ.ک.پ" در داخل خاک خود برنامه ریزی کند.

به گزارش خانه ملت؛ ترکیه در روزهای اخیر بارها از حمله قریب الوقوع به خاک سوریه خبر داده و این در حالی است که "مصطفی بالی " سخنگوی نیروهای دموکراتیک کرد سوریه از خروج نیرو های آمریکایی از منطقه مورد مناقشه با ترکیه خبر داده و این مساله احتمال حمله ترکیه را جدی تر کرده است.