ایرنا: معاون اول قوه قضاییه گفت: فساد امروز در کشور جمهوری اسلامی ایران، سیستماتیک نیست اما هست. کم آن هم زیاد است و باید با آن برخورد شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در بیست و سومین جلسه عمومی شورای عالی استان ها که در محل مجلس قدیم برگزار شد، افزود: به عنوان مدیران این نظام هیچ فسادی از ما پذیرفته شدنی نیست، باید خودمان را بسنجیم حتی کم آن هم زیاد است.
وی ادامه داد: این طور نیست که تبلیغ می شود که همه فاسد هستند؛ این موضوع ظلم به مدیران است، فساد در ایران سیستماتیک نیست اما هست و کم آن هم زیاد است.
محسنی اژه ای گفت: باید با آن برخود شود تا جایی که هر دستگاه خودش از ابتدا با فساد برخورد کند و نگذارد به دستگاه های دیگر برسد.
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: حراست ها در سازمان ها و نهادها کلی بودجه می گیرند؛ بنابراین خودشان دستگاه های ذیربط خود را بررسی و کنترل کنند. اگر حراست ها و بازرسی های داخلی کار کنند، نوبت به دیگر دستگاه ها و دستگاه قضا نمی رسد.
وی افزود: به هیج وجه قوه قضاییه یا شهرداری ها یا شوراها در هر جایی که بشنود کسی مشکل دارد، خوشحال نمی شوند، باید دلمان بسوزد و از اینکه کسی بخواهد به ته دره برود، باید جلوگیری کنیم.
محسنی اژه ای تصریح کرد: باید با فساد مبارزه کنیم؛ اینکه چقدر پرونده در این خصوص تشکیل شده است و چه مقدار محکوم قطعی شده اند، در نظر داریم.
وی اضافه کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ و همان طور ماه های ابتدایی سال ۹۸ از مجموعه شوراها عدد پرونده ها بالا بود، باید فکری کرد و اگر نه به جایگاه آنها لطمه می زند و باید شورای عالی استان ها که به نوعی مجلس محسوب می شود و تصمیماتش هم به نوعی قانون است، باید از این ظرفیت خود استفاده کند.
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: بنا داریم که با همه دستگاه ها گفت و گو کنیم تا بتوانیم همدیگر را کمک کنیم. در این خصوص قانون رشوه و اختلاس مربوط به سال ۱۳۶۷ است و اگر نیازی داشته باشد، مواردی از آن تغییر یا اصلاح شود.