رسانه های پاکستان امروز (جمعه) به نقل از منابع رسمی اعلام کردند: «عمران خان» نخست وزیر این کشور برای انجام دومین سفر رسمی خود به جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه (۱۹ مهر) عازم تهران می شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تنها یک روز پس از تایید برنامه سفرهای آتی عمران خان به تهران و ریاض از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، منابع رسمی گفتند: نخست وزیر پاکستان با هدف پیشبرد ابتکار میانجیگری در منطقه فردا به ایران سفر می کند.

روزنامه پاکستانی «داون» به نقل از منابع آگاه (بدون ذکر نام) گزارش داد: عمران خان شامگاه شنبه وارد تهران خواهد شد و روز یکشنبه دیدار رسمی وی با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود سپس وی تهران را به مقصد ریاض ترک خواهد کرد جایی که عمران خان قرار است گفت وگوهایی با حاکمان سعودی داشته باشد.

منابع خبری پاکستان گفتند: عمران خان ماه گذشته پیش از سفر به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، به ریاض رفت. در جریان چهارمین سفر نخست وزیر پاکستان به عربستان، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از طرف پاکستانی درخواست کرد تا برای تنش زدایی با ایران نقش آفرینی کند.

روز گذشته نیز منابع آگاه در وزارت امورخارجه پاکستان به رسانه ها گفتند: هدف از سفر عمران خان به ایران و عربستان برای هموار شدن مسیر بهبود روابط میان دو کشور و جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه است.

نخست وزیر پاکستان پیشتر در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در منطقه گفته بود که مصمم به ایفای نقش میانجیگری برای کاهش تنش ها در منطقه است.

نخست وزیر پاکستان اول اردیبهشت ماه گذشته سال جاری  به ایران سفر کرد. وی همچنین در قامت نخست وزیر تاکنون پنج مرتبه به عربستان سفر کرده است.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفته بود: اسلام آباد از هیچ تلاشی برای تنش زدایی در منطقه فروگذار نخواهد کرد.