نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر نقش شبکه های برون مرزی در ارائه روایتی متفاوت و جدید در سپهر رسانه ای جهان، تاکیدکرد: شبکه های برون مرزی با ابتکار عمل تا حدودی توانسته انحصار غول‌های رسانه ای غرب را در هم بشکند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار ،خبرگزاری خانه ملتاصغر مسعودی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استکبار جهانی و غول رسانه ای غرب به دنبال القای افکار خود به عنوان الگو به جامعه جهانی است، گفت: این رویه استکبارگری غرب و برخی کشورهای اروپایی از سال‌های قبل آغاز شده و سابقه بسیار گسترده‌ای برای القای اینگونه تفکرات در قالب شعار های دموکراسی و عدالت خواهی دارد.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه نکته حائز اهمیت ماهیت استکبارستیزی انقلاب و حمایت از محرومان و مستضعفان در جهان است، گفت:  غول رسانه ای غرب همواره به دنبال تحریف واقعیت ها بوده است. امروزه هم این نگاه را دارند که یک وضعیت ناامن و نابسامانی را از ایران اسلامی ارائه دهند؛ اما شبکه های برون مرزی ما توانستند تا حدودی با آن مبارزه کنند.

مسعودی درباره راهکارهای انتقال فرهنگ ایرانی-اسلامی توسط رسانه‌ها با تأکید بر اینکه باید آسیب‌های امروز فضاهای مجازی را بشناسیم، گفت: شبهات دینی، سیاسی و فرهنگی که در این فضا ایجاد می شود، توسط کارگروه هایی مجرب باید شناسایی شود و سپس تمام افرادی که فعالیت فرهنگی دارند به آن ورود کنند.

وی افزود: شبکه پرس تی وی به عنوان یکی از آن مولفه های  رسانه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران باید چنین کاری انجام دهد و ابتدا باید آسیب‌ها را معرفی و تبیین کنیم و در مواردی پاسخگوی آن باشیم.

مسعودی گفت: در بحث الگو دهی، ما یک سری شاخص در تاریخ اسلام و در تاریخ ایران به ویژه دوران معاصر داریم که برای هر کدام از این ها می شود یک سریال، مستند و برنامه بسازیم و از شبکه های برون مرزی ایران به تمام دنیا معرفی کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه جامعه امروز تشنه معنویت است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پرس تی وی محتوای خبری دارد، باید به دنبال ساخت مستندهایی باشد که مردم دنیا را بیدار کند، تهیه اخبار از مراسم و مناسک مذهبی مسلمانان و نمایش ریشه آئین های مذهبی برای مردمی که از معنویت فاصله گرفته اند، جذاب و تاثیرگذار خواهد بود.