رئیس سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) امروز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرده آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کنت مک‌کنزی»، رئیس سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) امروز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرده آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.

او گفت: «دنبال جنگ با ایران نیستیم اما از آن گریزان هم نخواهیم بود.» مک‌کنزی گفت که نقش سنت‌کام این است که مانع پاسخ نظامی ایران به سیاست «کارزار فشار حداکثری» دولت آمریکا علیه ایران شود.  

مک‌کنزی در بخش دیگری از ادعاهایش گفت: «یک قدرت جهانی از این موهبت برخوردار نیست که فقط یک نقطه تمرکز راهبردی داشته باشد. ایران، یکی از اولویت‌های ما است، اما مهم‌ترین اولویتمان نیست.»

وی همچنین گفت هر جنگ آینده‌ای که آمریکا وارد آن شود، فرامنطقه‌ای خواهد بود و تمامی حیطه‌ها را در بر خواهد گرفت.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است.

علی‌رغم این تحرکات، مقام‌های آمریکایی، از جمله «پاتریک شاناهان»، وزیر دفاع موقت آمریکا و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور بارها تأکید کردند که قصد درگیری نظامی با ایران را ندارند. آنها از طرف دیگر، پیشنهاد مذاکره با ایران را مطرح کردند.

جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا میز مذاکره را ترک کرده، تأکید کرده وارد گفت‌وگو با این کشور نخواهد شد.