عضو هیات علمی دانشگاه: حاضرم به عنوان شاکی از جهانگیری بابت دروغش شکایت کنم

استاد دانشگاه: از آقای جهانگیری به دلیل دروغ‌هایی که گفته شاکی هستم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: از قوه قضاییه خواهش می‌کنم که به بنده بگوید چگونه باید از آقای جهانگیری شکایت کنم، اگر گفته می‌شود نیاز به شاکی خصوصی دارد بنده الان از آقای جهانگیری به دلیل دروغ‌هایی که گفته شاکی هستم.

احمد چلداوی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر جهانگیری درباره تصویب FATF گفت: ریشه همه فساد دروغ است و از حضرت محمد (ص) نیز این روایت را داریم که دروغ مادر همه مفاسد است. 

وی تاکید کرد: با این حال عجیب است که گفتن دروغ در ایران هیچ بار قضایی برای مسئولان  ایجاد نمی‌کند؛ مثلا می‌بینیم رئیس‌جمهور از روز اول به مردم دروغ می‌گوید ولی هیچ رسیدگی هم نمی‌شود. 

چلداوی تاکید کرد: من همین الان از قوه قضاییه خواهش می‌کنم که به بنده بگوید که چگونه باید از آقای جهانگیری شکایت کنم. اگر گفته می‌شود نیاز به شاکی خصوصی دارد بنده الان از آقای جهانگیری به دلیل دروغ‌هایی که گفته شکایت دارم و از قوه قضاییه می‌خواهم بگوید چه راهی را باید در پیش بگیرم. 

این استاد دانشگاه یادآور شد: آقای جهانگیری دارد با اعصاب و روان این ملت بازی می‌کند؛ همانگونه که جان مهم است، روان هم مهم است و نباید اجازه داد تا چنین اظهاراتی موجب آزار روان مردم شود. 

چلداوی یادآور شد: آیا کسی نیست به این افراد که در راس  دولت قرار دارند بگوید اگر دروغ  می‌گویید باید پاسخ دهید. 

وی گفت: برای برخورد با چنین افرادی که اظهارات کذبی را مطرح می‌کنند قوانینی وجود دارد که باید اجرا شود باید کسانی که به دروغ شایعه‌پراکنی می‌کنند برخورد شود.گاهی برای چنین افرادی در زمان جنگ احکام سنگینی هم وجود دارد. 

چلداوی اظهار داشت: دادستان باید به عنوان مدعی‌العموم با کسانی که با اظهارات کذب خود آرامش جامعه را بر هم می‌زنند برخورد کند، جالب است که به خود قوه قضاییه هم تهمت زده شده و دروغ‌هایی را به این قوه چسبانده‌اند و آقای رئیسی هم تکذیب کرده است ولی چرا برخوردی نمی‌شود؟ 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: آیا چون یک فردی معاون رئیس جمهور است می‌تواند هر حرفی را بزند؟ این مصونیت‌های قضایی تا کی قرار است اتفاق بیفتد. این آقایان تا کی قرار است با دروغ‌های خود با آرامش و روان مردم بازی کنند؟

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان این خبرگزاری هم با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار پیگیری قضایی معاون اول در مورد تایید لوایح fatf و cft شده‌اند.

مخاطبان فارس در این سامانه نوشته‌اند: « با توجه اظهار نظر صریح معاون اول رئیس جمهور ، آقای جهانگیری مبنی بر تایید لوایح fatf و cft توسط رهبر معظم انقلاب و با توجه به تکذیبیه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد این اظهار نظر از قوه قضائیه درخواست داریم صحت سخنان آقای جهانگیری را سنجیده و در صورت کذب بودن ایشان را به عنوان انتصاب سخن کذب به شخص رهبری مورد پیگرد قضایی قرار دهد تا در آینده شاهده این پدیده شوم انتصاب سخنان بی مورد به رهبری نباشیم.»