نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مهم‌ترین دلیل دخالت آمریکا در تحرکات داخلی برخی کشورهای منطقه را تخریب روابط میان کشورهای خاورمیانه به خصوص با ایران، عنوان کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی با اشاره به مداخله آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در امور داخلی کشورهای منطقه، گفت: مهم ترین هدف آمریکا از این مداخله، تخریب روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه بوده و قصد دارد حضور و نقش ایران را در معادلات خاورمیانه کمرنگ کند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر استحکام روابط ایران و کشورهای منطقه به خصوص عراق، اظهار داشت: کمک های مستشاری جمهوری اسلامی بسیار به ریشه کن شدن داعش در این کشور کمک کرد و این اتفاقات بسیار برای آمریکایی ها سنگین بود.

وی افزود: قبل از اربعین تظاهراتی در عراق آغاز شد که خود مردم در آستانه اربعین آن را متوقف کردند تا بعد از این ایام مجدد اعتراضات خود را بیان کنند لذا مردم و شیعیان عراق به این موارد توجه داشته و قصد دارند مطالبات خود را از طرق قانونی دنبال کنند.

موسوی بیوکی ادامه داد: در این بین آمریکایی ها تلاش دارند از هر مسیری پیش بروند تا روابط کشورهای منطقه را بر هم بزنند لذا آنها به دنبال حمایت از مردم کشورها و مطالبات آنها نیستند بلکه قصد دارند از اتفاقات رخ داده به نفع خود سوءاستفاده کنند و مهم ترین آنها تخریب روابط میان کشورها است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نه جمهوری اسلامی در اتفاقات درونی کشورهای منطقه دخالت می کند و نه هیچ کشوری از خارج از منطقه این حق را دارد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی تجربه بیشتری در حکومت داری نسبت به عراق دارد لذا به صورت مشورت و از طریق دیپلماسی به آنها کمک می کنیم اما عدم مداخله در امور داخلی کشورها  از ملاک های اصلی ما در سیاست خارجی است و این همان چیزی است که آمریکایی ها به آن پایبند نیستند.