مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت اطلاعات در واکنش به حواشی مطرح شده درباره آزادی حسن عباسی از زندان یادآورشد: وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است.

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره آزادی حسن عباسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات آمده است:چند روزی است عده‌ای، نمایشی را به راه انداخته‌اند تا یکی از محکومین دستگاه محترم قضایی را که به تازگی و به صورت مشروط از زندان آزاد شده است، از دروغ پراکنی‌ها و اتهامات و جرائم مرتکب شده تبرئه نمایند.

این افراد قضا ستیز، وزارت اطلاعات را عامل زندانی شدن فرد مورد نظر معرفی می کنند؛ درحالی که وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است.

اقدامات این عده می تواند باعث وهن جایگاه دستگاه قضا شود که در دوره جدید مسئولیت در آن، امیدهای فراوانی را در دل مردم برای مبارزه با فساد بوجود آورده است و امیدواریم قوه قضائیه با روشنگری مانع آن گردد.

چندی پبش در توضیحات مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات درباره حبس حسن عباسی تاکید شده بود که «وزارت اطلاعات با استناد به یکی از تعریضات ایشان که وی در سخنرانی مدعی گردیده بود: نیت وزارت اطلاعات ایجاد تغییر و تحول در نظام بوده و همچنین مدعی گردیده بود وزارتخانه متبوع با کانال ضد نظام در ارتباط می باشد و ... ، این وزارتخانه نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضایی اقدام و پس از طی تشریفات رسیدگی بر اساس موازین قانونی، نهایتاً رأی محکومیت نامبرده در مرحله بدوی رسیدگی توسط شعبه محترم رسیدگی کننده صادر و رأی مزبور با توجه به تجدید نظر خواهی مشارالیه در مرحله تجدید نظر نیز مجدداً رسیدگی و محکومیت ایشان با حکم شعبه تجدید نظر رسیدگی کننده قطعی گردیده و قاعدتاً حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات و اجرای حکم قطعی صادره از مقام محترم صالح قضایی، توسط مراجع ذی صلاح صورت گرفته است.»