محمد جعفری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس در نشست شورای مدیران مجلس، گفت: مجلس رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی است و بر همین مبنا تعطیلی آن تحت هیچ شرایطی در قانون اساسی ما پذیرفته نشده و کشور حتی یک روز هم نباید بدون مجلس اداره شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد جعفری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس در نشست شورای مدیران  مجلس، گفت: مجلس رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی است و بر همین مبنا تعطیلی آن تحت هیچ شرایطی در قانون اساسی ما پذیرفته نشده و کشور حتی یک روز هم نباید بدون مجلس اداره شود.

مجلس در طول بیش از ۴ دهه گذشته در همه شرایط دشوار کشور از جمله جنگ تحمیلی برقرار و فعال بوده است

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در طول بیش از ۴ دهه گذشته در همه شرایط دشوار کشور از جمله جنگ تحمیلی برقرار و فعال بوده است، گفت: برخی سازه های مجلس از جمله مسجد آن که با کاربری پناهگاه ساخته شده، حاکی از استمرار کار مجلس در شرایط جنگ و بحران است که این خود، اهمیت و میزان توجه نظام جمهوری اسلامی به پیگیری حقوق ملت و مردم سالاری دینی را ولو در شرایط دشوار نشان می دهد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، تعبیر امام (ره) را مبنی بر اینکه مجلس باید در رأس امور باشد تعبیری با معنا و آگاهانه خواند و افزود: نمایندگان مجلس  در قانون اساسی ما به معنی واقعی وکیل مردم و مدافع حقوق آنانند و باید مشکلات مردم را در مقام ایفای وظایف نمایندگی بازتاب داده و رسیدگی کنند.

جعفری یادآور شد: مجلس به معنای واقعی، خانه ملت است و به همین دلیل است که در تجمعاتی در جلوی مجلس نماینده ای در جمع مردم حاضر می شود تا مطالب آنان را بشنود و به مشکلاتشان رسیدگی کند و این بدان معناست که در منطق جمهوری اسلامی باید به مطالبات مردم و حقوق ملت اهمیت و اولویت داده شود.

فشار حداکثری نه فقط یک شعار، بلکه برنامه آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی بوده است

وی با بیان اینکه فشار حداکثری نه فقط یک شعار، بلکه برنامه آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی بوده است، اضافه کرد: وزارت خزانه داری آمریکا اذعان داشته که با سیاست فشار حداکثری بیش از این نمی توان ایران را در تنگنای اقتصادی قرار داد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا را حاصل همکاری مردم با نظام خواند و ادامه داد: مردم در دوران جنگ هشت ساله با مشارکت در دفاع مقدس و در دوران تحریم با تحمل گرانی ها و دشواری های اقتصادی با نظام همکاری کردند که مهمترین نتیجه این هر دو گونه همکاری، امنیت کشور و از جهات گوناگون در بین کشورهای جهان بی نظیر بوده است.

جعفری سخنان اخیر ترامپ مبنی بر اینکه "ما نفت سوریه را می خواهیم"، بیان شفاف پنهان ترین سیاست های کاخ سفید توصیف کرد و گفت: ترامپ با بیان انگیزه خود از حضور در منطقه، باطن استکبار را افشا کرد و حال آنکه نفت سوریه به مردم این کشور تعلق دارد و آمریکا را حقی بر آن نیست تا از معامله با آن سخن بگوید.

وی با اشاره به وضوح سناریوی آمریکا در قبال منطقه و ایران تصریح کرد: خوشبختانه ناآرامی ها در هر دو کشور عراق و لبنان رو به آرامش دارد و ایران نیز از  فشارهای تحریمی عبور کرده بنابراین آمریکا در اهداف خود در منطقه تاکنون ناکام مانده است.