به دنبال تهدیدات مسئولان رژیم صهیونیستی درباره احتمال انجام عملیات نظامی علیه غزه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به این رژیم نسبت به ارتکاب هرگونه حماقتی هشدار داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، گلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم گفت، حل مسأله غزه نیازمند انتخاب یک زمان مناسب و استفاده از عنصر غافلگیری برای غافلگیر کردن طرف مقابل است.
در همین راستا، یووال اشتاینتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی مدعی شد، این رژیم شاید مجبور شود دست به عملیات نظامی در مقیاس بزرگ‌تر بزند که نابودی رهبران حماس را هم شامل شود و سپس نسبت به توافق بر سر حل و فصل اقدام کند.
در مقابل این تهدیدها، یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم اعلام کرد، دست کم ۷۰ هزار نیروی مسلح وابسته به این جنبش و دیگر گروه‌های مقاومت در نوار غزه حضور دارند.

وی به رژیم صهیونیستی نسبت به ارتکاب هرگونه حماقتی هشدار داد.

السنوار در جریان دیدار با گروهی از جوانان غزه گفت: حدود ۷۰ هزار نیروی جوان مسلح در گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس)، گردان‌های قدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) و دیگر گروه‌های مسلح و سازمان‌های امنیتی وجود دارد.

این نخستین بار است که رهبر حماس از شمار نیروهای مسلح در غزه خبر می‌دهد.

السنوار ادامه داد: اگر فکر ورود به غزه به سر رژیم اشغال‌گر بزند، جوانان ما با ضد سپرهایی که در این منطقه ساخته شده‌اند، از دل زمین بیرون خواهند آمد و اگر مرتکب حماقتی شود، موشک‌ها شهرهای این رژیم را به شهر اشباح تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: صدها کیلومتر تونل، هزاران کمین، ضد سپر و موشک در اختیار داریم که در غزه ساخته شده‌اند.

السنوار تأکید کرد: ایران نقش بزرگتری در تقویت مقاومت فلسطین ایفا کرد و قدرتی را که ما امروز به آن دست یافته‌ایم مدیون ایران هستیم.

وی به رهبران رژیم صهیونیستی هشدار داد: ما در مقابله با اشغالگران تردید نخواهیم کرد و در جنگ آتی بینی آن‌ها را به خاک می‌مالیم.

السنوار بدون اینکه نامی ببرد، گفت، به یک میانجیگر اطلاع دادیم که اگر فشارها بر غزه ادامه یابد، ظرف شش ماه به تل‌آویو حمله خواهیم کرد. وی در ادامه گفت: رایزنی‌ها با ما برای حل بحران انسانی این غزه شدت یافته است.

السنوار خطاب به احزاب رژیم صهیونیستی گفت: مردم ما بیش از این ادامه محاصره غزه را تحمل نخواهند کرد و اگر حل مشکل انسانی غزه در اولویت دستورکارهای شما قرار نگیرد خود را برای اقدام بزرگی آماده کنید.

رئیس دفتر سیاسی حماس وجود هرگونه پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی را پیرامون اسرای موجود در نزد مقاومت فلسطین در غزه تکذیب کرد و گفت، اگر اسرائیلی‌ها دنبال نقض در این پرونده باشند می‌دانند که باید بهایش را بپردازند.