نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما وقتی امام حسین را داریم نباید دیگر چشمان به کدخدا باشد گفت: اجازه ندهید هرکسی به مجلس برود و یا رئیس جمهور شود چرا که نباید انقلاب را به دست کسی سپرد که بی‌حال باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی‌ آقاتهرانی شامگاه جمعه در دوازدهمین همایش بزرگ سیره‌سرایان اهل بیت(ع) در همدان با بیان اینکه فرق ما با کفار این است که زندگی انسان را منوط به دنیا نمی‌دانیم اظهار کرد: باید بر روی مبانی دینی و اعتقادی جوانان سرمایه‌گذاری کرد چراکه آمریکا به دنبال این است فکر جوانان را نابود کند چون می‌داند با جنگ نمی‌تواند ایران، اسلام و ولایت را نابود کند.
وی با بیان اینکه اگر آن‌ها بتوانند فکر جوان ما را خراب کنند، به اهداف خود می‌رسند افزود: در صدر اسلام هم مسلمان‌نماها در مقابل امام حسین(ع) صف‌آرایی کنند، اگر دشمن در ذهن ما رسوخ کند، ما هم در مقابل امام می‌ایستیم.
نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخلاف نظام سلطه، ما به زندگی آن دنیا اعتقاد داریم تصریح کرد: اسلام برای این دنیا و آخرت برنامه دارد.
وی ادامه داد: در کشور اسلامی نمی‌توانیم نسبت به بهشت و جهنم مردم بی‌تفاوت باشیم بنابراین رئیس جمهور ما نمی‌تواند بگوید بهشت و جهنم مردم به من ربطی ندارد.
ِآقاتهرانی با بیان اینکه نسل بعدی باید انقلاب و نظام را به دست بگیرد خاطرنشان کرد: در همین راستا مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را خطاب به جوانان صادر کردند.
وی با اشاره به اینکه باید دست جوانان را بگیریم و به هیأت‌ها بیاوریم چون نظام در هیأت‌های حسینی حفظ می‌شود گفت: فضای مجازی جوانان را نابود می‌کند، نباید دشمن و ابزارهای آن را دست کم گرفت بنابراین باید جوانان را با مساجد ارتباط داده و به آنان مسؤولیت بدهیم.

وی با بیان اینکه ما وقتی امام حسین را داریم نباید دیگر چشمان به کدخدا باشد اظهار کرد: اصلا کدخدا کیست که ما بخواهیم به دست او نگاه کنیم؟

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دینداری نماز خواندن کافی نیست افزود: مسلمان تنها حاکمیت الهی را قبول دارد و هرکس در مقابل آن است طاغوت به حساب می‌آید.

وی آمریکا را بزرگ‌ترین طاغوت دانست و با بیان اینکه نباید به آن امید ببندیم گفت: تنها حاکمیت الهی امروز توسط امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) پیاده شده و زمانی که امام زمان(عج) ظهور کنند، حکومت الهی توسط ایشان برپا می‌شود.

آقاتهرانی با اشاره به اینکه انعکاس راهپیمایی اربعین در رسانه‌های غربی بایکوت است و به هیچ عنوان به آن پرداخته نمی‌شود ادامه داد:   آمربکا به دلیل تفکر مادی‌گرایانه هرگز نمی‌تواند انسانیت و عشق امام حسین را درک کند و نمی‌داند که چگونه 25 میلیون نفر به دیدار امام حسین(ع) می‌روند؟

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه انسان هرچه غربی‌تر باشند، دنیاپرست‌تر است گفت: افرادی که انتخابات را زیر سؤال می‌برند و یا خود را به آب و آتش می‌زنند تا به هر قیمتی مسئولیت بگیرند، دنیاپرست هستند.

وی با بیان اینکه در دستگاه امام حسین(ع) هر چه انسان خالص‌تر باشد، جایگاه رفیع‌تری دارد اظهار کرد: نباید بگذاریم که غربی‌ها را بر سر ما بکوبند، مگر ندیدیم که اعتماد به آمریکا چه نتیجه‌ای داشت، جز این بود که 6 سال ما را معطل‌ کردند؟

آقاتهرانی با اشاره به اینکه وعده می‌دادند که تحریم‌ها به پایان رسیده است بیان کرد: مگر نمی‌دانید که این آمریکایی‌ها چه نگاهی دارند؟!

وی تصریح کرد:  در فتنه 88 آیت‌الله نوری فرمودند مقام معظم رهبری پنج دقیقه در خطبه‌های نماز جمعه با امام زمان(عج) صحبت کردند و از آن پس شر فتنه از سر ایران گذشت و این ظرفیت و داشته‌های اصیل ماست.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جریان انقلاب زنده است ادامه داد: انقلاب هم زنده است و هم به شعارهایش پایبند است چراکه از نهضتی دینی برخواسته است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هدف اصلی انقلاب ما را قرب به خداوند متعال می‌دانند خاطرنشان کرد: برای این کار از جانمان هم می‌گذریم و در این راه شهید دادیم.

آقاتهرانی با بیان اینکه اشتباه برخی مسؤولان را نباید گردن انقلاب و اسلام ییندازیم گفت: به این افراد دوباره رأی ندهید، اجازه ندهید هرکسی به مجلس برود و یا رئیس جمهور شود چرا که نباید انقلاب را به دست کسی سپرد که بی‌حال باشد.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی نیز با بیان اینکه پس از دو ماه تلاش هیأت‌های مذهبی برای دوازدهمین سال است از زحمات آنان قدردانی می‌کنیم اظهار کرد: امسال از شخصیت برجسته‌ای چون آیت‌الله فاضلیان از روی وظیفه‌شناسی تقدیر به عمل می‌آید.

سیدمحمد کاظم حجازی با بیان اینکه امسال از هیأت‌های حسینی تقاض داریم که مباحث اعتقادی را در هیأت‌ها تبیین کنند افزود: اگر جوانان بر اثر فضای مجازی و یا نشست با یک جمع خاص اصول را به جا نمی‌آورند و به وجود حضور در هیأت حسینی نسبت به نماز حساس نیستند به دلیل این است که به خوبی توجیه نشده‌اند.

وی تأکید کرد: جا دارد هیأت حسینی نسبت به این مسأله ورود کرده و نسبت به آن دغدغه داشته باشند.

در این مراسم از خدمات  آیت‌الله سید رضا فاضلیان که یکی از مبارزان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در استان همدان و سال‌ها امام جمعه ملایر بود، تقدیر به عمل آمد.