وزیر اسبق آموزش و پرورش معتقد است: من رسانه‌های خارجی را دنبال نمی‌کنم و مردم هم می‌دانند که رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی منافع ملی ایران را مطالبه‌گری نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«سید کاظم اکرمی»، وزیر آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس و نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی، در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص تخریب دولت از رسانه ملی، گفت: صداوسیما در برخی از اوقات، انتقادات به‌جا و نسبتا واردی به مجموعه دولت و وزرای مختلف کابینه دارد که شایسته تقدیر است و باید دولتمردان بروند و برای رفع این کاستی‌ها تلاش کنند. البته در پاره‌ای از اوقات، نشان داده‌اند که به طور مشخص با دولت زاویه دارند و تلاش می‌کنند تا دولت را بزنند و با هر بهانه‌ای که بشود این کار را می‌کنند و دولت را هم تضعیف می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد دولت در جایی ایستاده که دچار تضاد منافع با دو جریان افراطی در داخل و خارج از ایران شده است، اظهار داشت: من رسانه‌های خارجی را دنبال نمی‌کنم و مردم هم می‌دانند که رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی منافع ملی ایران را مطالبه‌گری نمی‌کند و برایشان فرقی نمی‌کند که چه بر سر ایران بیاید! همه ما می‌دانیم که سالهای طولانی انگلیسی‌ها کوشیدند تا در امور داخلی ایران مداخله کنند و سیاست‌های خودشان را به پیش ببرند؛ در گذشته به شکلی در امور داخلی ایران مداخله می‌کردند و امروز به شکل دیگری! همزمانی رفتاری صداوسیما با بی‌بی‌سی جای دقت و تامل فراوان دارد!

اکرمی تصریح کرد: من در حد اندکی که برنامه‌های صداوسیما را می‌بینم، جز در برنامه‌های اندک علمی در شبکه چهار، که دو طرف یک موضوع را دعوت می‌کند، در سایر برنامه‌های تولیدی و به ویژه در حوزه برنامه‌های سیاسی، ندیده‌ام اصول مربوط به بی‌طرفی را رعایت کند. متاسفانه این رسانه تحلیل‌های یکسویه‌ای از ماجراهای مختلف سیاسی عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: اینکه این رسانه فقط برای خودش مجاز و محترم می‌شمارد که نقدهای وارد بر دولت را بزرگنمایی کند و البته مردم هم این را متوجه می‌شوند. ما در مسائل رسانه‌ای نسبت به چهل سال پیش نیز، عقب‌گرد داشتیم. شما ببینید در ابتدای انقلاب، حتی راه برای گفتگو بر سر مسائل اعتقادی نیز گشوده بود و مرحوم شهید بهشتی با کیانوری و احسان طبری به مباحثه می‌نشست و این عقب‌گرد بدون شک محسوس و قابل مشاهده است.

اکرمی در پاسخ به اینکه آیا علت تهاجم رسانه‌ای به رئیس‌جمهور، به شخصیت میانه‌روی ایشان بازمی‌گردد؟ گفت: من سال‌ها پیش با ایشان همسایه بودم و در مجلس اول نیز با هم همکار بودیم. ما در چهل سال گذشته هیچ ضابطه‌ای برای این که چه کسی در کجا قرار بگیرد نداشتیم و مثلا برای رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و غیره هیچ حدود و ثغور مشخصی تعیین نکردیم. این نشان می‌دهد که بسیاری از اشخاص که در جای خودشان نیبستند، نمی‌دانند که باید چه کنند و چه بگویند. به همین جهت آقای روحانی شخصیتی است که خیلی مراقب گفتارش است و این بر خلاف احمدی‌نژاد که نمی‌دانست چه می‌گوید و کجا باید چه بگوید، شاید برای بسیاری از افراد جذابیت چندانی نداشته باشد.