فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تاکنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب‌های آزاد اعزام کرده ایم، گفت: دریای سرخ به عنوان یک دریای ناامن مورد توجه نیروی دریایی ارتش است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مهر، سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و دانشجویان نیروی دریایی راهبردی ارتش صبح امروز(چهارشنبه) در سالن همایش‌های مدیریت هنری ارتش با حضور امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش و معاون فرهنگی ارتش و حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی برگزار شد.
دریادار خانزادی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: امنیت موضوعی است که تکلیف همه دولت هاست و قدرت ملی از برآیند فعالیت ها در این حوزه به دست می آید. امنیت باید پایدار باشد تا فعالیت های اجتماعی بتواند ادامه پیدا کند، به همین دلیل همه دولت ها برای شکل گیری امنیت تلاش می کنند.
وی نیروهای مسلح را بخشی از نیروهایی دانست که در راستای تامین امنیت فعالیت می کند و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از منافع کشور در حوزه دریا است، به همین دلیل تاکنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب های آزاد اعزام کرده ایم.
دریادار خانزادی تصریح کرد: امروز به واسطه شرایط امنیتی خاصی که در منطقه دریایی سرخ به وجود آمده است و ناامنی های تروریستی در آنجا خطوط مواصلاتی ما را تهدید می کند، دریای سرخ به عنوان یک دریایی ناامن مورد توجه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
وی افزود: علاوه به ناوگروهای که در گذشته به صورت موردی در منطقه حضور می یافتند در دو ناوگروه ۶۳ و ۶۴، حضور پایدار و پیوسته‌ای را در دریایی سرخ تا کانال سوئز داشته ایم تا امنیت خطوط مواصلاتی را تامین کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به روند جذب و استخدام نیروها در نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: کسانی که به نیروی دریایی ملحق شده اند افرادی هستند که در صف ثروت و مال اندوزی نیاستاده اند بلکه در صف سربازی و پاسداری از کشور و شهادت ایستاده اند. به همین دلیل نیروی انسانی لازمه نیروی دریایی ویژگی های بسیار خاصی دارند که مقام معظم رهبری این ویژگی ها را ایمان، شجاعت و دانش می‌دانند.
وی افزود: در نیروی دریایی وظیفه داریم در فرایند جذب نیرو ویژگی‌ها مد نظر مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهیم و در فرایند آموزش این ویژگی‌ها را تقویت کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کسب آموزش‌های دینی در مراکز آموزش ما باید دانایی و شکوفایی را تقویت کند، در جامعه اسلامی برای تقویت نیروهای مسلح در طراز انقلاب اسلامی باید بر آموزشهای دینی تاکید کنیم، زیرا این ویژگی می تواند در مقابل با دشمنی که در همه عرصه ها مقابل ما صف آرایی کرده ، نمایشی از اقتدار، صلابت و بازدارندگی باشد.
دریادار خانزادی اقتدار و صلابت را بسیار متکی بر نیروی انسانی کارآمد، ولایی و بهرمند از قرآن کریم دانست و گفت: برای تقویت بنیه معنوی نیروهای مسلح باید با قرآن کریم ارتباط برقرار کرده و از آن بهره بیشتری برد، خوشبختانه این ویژگی و روحیه انس با قرآن یکی از مهمترین ویژگی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش است.
وی خاطرنشان کرد: انس با قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروهای مسلح یکی از شاخص های بارز نیروهای ما و شاخصی برای جذب نیروهاست.