اما موضع ریاکارانه و متناقض دولت آمریکا با اظهارات جان بولتون درباره قطع دسترسی او به توییتر از سوی کاخ سفید، انتقادات مسئولان دولت ترامپ را تبدیل به مضحکه کرد؛ ظاهرا یکی باید به مقام های آمریکایی یادآوری کند که بولتون مقامی ایرانی نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ایرنا: مواضع دولت آمریکا در قبال آشوب‌های چند روز اخیر ایران بویژه با محوریت دسترسی به اینترنت، تابع و انعکاسی از منافع واشنگتن زیر نقاب حمایت از حقوق بشر بود؛ هرچند اتفاقاتی در داخل آمریکا این نقاب را یک بار دیگر کنار زد.
محدودیت چند روزه اینترنت در ایران در چارچوب مقابله با اغتشاش و آشوب و تخریب اموال عمومی که تصاویر اقدامات خرابکارانه آن را همه رسانه های بین المللی نیز به نمایش گذاشتند، واکنش های متعددی را در مسئولان آمریکا برانگیخت و مقام های آمریکایی مانند مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده را حتی تا آنجا پیش برد که لباس خبرنگاری بر تن کند و در توییترش مداخله جویانه خواستار ارسال «ویدیوها، عکس ها و اطلاعات» درباره آنچه آن را «سرکوب اعتراض ها» خواند شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را مانع اطلاع‌رسانی درباره آشوب ها دانست و نوشت که «آنها [مقامات ایران] اصلا خواهان شفافیت نیستند....»

ترامپ ادعا کرد: «ملت بزرگ ایران نمی‌توانند درباره خشونت وحشتناکی که در این کشور جریان دارد صحبت کند.»

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مدعی شد که (مسئولان ایران) «نمی‌گذارند مردم ایران حقیقت را بگویند» و خواستار قطع کردن دسترسی های اینترنتی مقام های ایرانی شد.

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به محدودیت چند روزه دسترسی به اینترنت در ایران گفت: «ما تلاش ها برای قطع اینترنت را محکوم می کنیم. بگذارید آنها [مردم] حرف‌شان را بزنند!»

تا اینجا باید اذعان کرد که مواضع مسئولان آمریکایی برای بازی با افکار عمومی مردم ایران و جهان هماهنگ و یکدست است و نشان دهنده وضعیت «عمیقا نگران» دولت آمریکا است که پمپئو ادعای آن را دارد.

بولتون مقام ایرانی نیست                                                 

اما موضع ریاکارانه و متناقض دولت آمریکا با اظهارات جان بولتون درباره قطع دسترسی او به توییتر از سوی کاخ سفید، انتقادات مسئولان دولت ترامپ را تبدیل به مضحکه کرد؛  ظاهرا یکی باید به مقام های آمریکایی یادآوری کند که بولتون مقامی ایرانی نیست.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که سپتامبر گذشته توسط دونالد ترامپ از مقام خود  برکنار شد، ‌ روز جمعه نوشت: کاخ سفید دسترسی مرا به صفحه شخصی در توییتر قطع کرد.

بولتون، که یک شاهد اصلی بالقوه در پرونده استیضاح ترامپ به حساب می‌آید، در ماه سپتامبر در توییتی نوشت آنطور که ترامپ ادعا کرده، اخراج نشده است اما به دلیل اختلاف‌نظر جدی با آقای ترامپ بر سر سیاست خارجی استعفا کرده است. بولتون برای ادای شهادت در تحقیقات استیضاح رئیس جمهوری این کشور به کنگره احضار شده است.

جان بولتون روز جمعه در توییتی نوشت : بعد از کناره گیری از پست مشاور امنیت ملی آمریکا (۱۰ سپتامبر  برابر با ۱۹شهریور)، کاخ سفید از ترس چیزهایی که ممکن است من افشا کنم دسترسی مرا تا کنون به صفحه توییتر قطع کرده بود.

به نظر می رسد دولت ترامپ همزمان، هم «عمیقا نگران» حرف نزدن ملت ایران بوده و هم ترسان از حرف زدن جان بولتون لذا درباره دسترسی نداشتن به اینترنت در ایران نگران شد اما دسترسی مشاور امنیت ملی سابق ترامپ و نه فردی عادی در جامعه آمریکا را قطع کرد.  

این تناقض ها هر چند جدید نیست و تاریخ این کشور هزاران مورد از دروغ ها و تناقض ها را در این باره ثبت کرده _فریب هایی که گاهی به جنگ های ویرانگر مانند اشغال عراق یا کشورهایی در آمریکای لاتین نیز منجر شده است_ با این حال چنین اتفاقی باید ثبت شود که دولت آمریکا از زبان مقام های مختلف خود می گوید: «ما تلاش ها برای قطع اینترنت را محکوم می کنیم. بگذارید آنها [مردم] حرف‌شان را بزنند!» یا «نمی‌گذارند مردم ایران حقیقت را بگویند» و اینکه مقامات ایران «اصلا خواهان شفافیت نیستند» اما مشاور امنیت ملی دولت ترامپ که زمانی در بالاترین رده های امنیتی تصمیم ساز بود اجازه نداشته باشد در توییتر خود مطلبی منتشر کند. حقوق بشر آمریکایی چنین ظرفیت هایی دارد؛ جذاب نیست؟