ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: دلارهای عربستان سعودی و نقشه های انگلیس زمینه ساز اتفاقات اخیر نجف بود، آنها برای بر هم زدن آرامش مردم عراق در داخل و خارج از کشور دست به دست هم داده بودند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج مستضعفین و دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با بسیجیان، اظهار کرد: اغتشاشات و درگیری هایی که اخیرا در برخی از استان ها و حتی خارج از مرزهای کشور صورت گرفت، توطئه بزرگی بود که با همت و هوشیاری مردم و مسئولین خنثی شد و اجازه نداد نقشه های دشمنان قسم خورده ما که مسئله بنزین را بهانه ای برای رسیدن به اهداف خود قرار داده بودند، اجرا شود.

وی ادامه داد: اتفاقات اخیر که در شهر نجف به وقوع پیوست، موضوع ساده ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و مطمئنا علت اصلی این وقایع تلخ و وحشتناک، دلارهای عربستان سعودی و نقشه های انگلیس خبیث بود که برای بر هم زدن آرامش مردم عراق در داخل و خارج از کشور دست به دست هم داده بودند. مردم عراق باید در برخورد با چنین مسائلی کاملا هوشیار باشند و حساب خود را از منافقان و اغتشاشگران جدا کنند.

آیت الله دری نجف آبادی بر لزوم بسیج همه نیروهای نظامی و امنیتی کشور برای مقابله با تهدیدات و نقشه های دشمنان ایران و در راس آنها آمریکا، تاکید کرد و افزود: اقدامات این عناصر فرصت طلب، به خوبی صحت و درستی راه ملت اسلام را نشان می‌ دهد و مردم ما باید بدانند که دشمنان اسلام بیکار ننشسته اند و با سرکردگی آمریکا و حمایت پادوهای جنایتکارشان، قصد تضعیف آرمان ها و ارزش های امت اسلام را دارند.

خطیب جمعه اراک، راه و منش امام راحل(ره) را همان راه امیرالمومنین و امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: تضعیف نیروهای پیرو راه امام و شهدا، خیانت به قرآن و اسلام و آب به آسیاب دشمن ریختن است. اهل بیت(ع) مسیر حرکت مسلمین را در زمان غیبت به خوبی مشخص کردند و اختیار مردم را به دست فقها و عالمان زمان که چون قلعه های محکم، حافظان آرمان های ملت هستند، سپرده اند و مردم را به پیروی از آنان سفارش کرده اند.

وی تصریح کرد: نمی شود که عالمان و شخصیت های بزرگی در دنیای اسلام وجود داشته باشند و عده ای رمال و شیاد هر کاری که خواستند انجام دهند و بدنبال پیاده سازی اهداف پلید خود باشند. ملت ایران اگر در زمان جنگ تحمیلی هزاران شهید را تقدیم انقلاب کرد، تنها به اذن امام خمینی(ره) و در راستای اطاعت از ولی فقیه عادل زمان خود بود، امروزه نیز همه ما فرمانبردار اوامر رهبری هستیم و اگر دستور دهد، بارها و بارها جان خود را در راه این نظام و حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی فدا خواهیم کرد.

خطیب جمعه اراک اقدامات خصمانه دشمنان و جنایات آنان را محکوم کرد و گفت: دانشگاه ما، دانشگاه آل محمد(ص) است و امام راحل (ره) حجت را بر همه ما تمام کرده اند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه به سالروز تشکیل نیروی دریایی کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امروزه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران عزتمند و افتخار آمیز است و با بهره گیری از امکانات و تجهیزات مدرن، امنیت آب های اطراف کشور را برقرار کرده است. مردم ما شب ها به عشق امنیتی که نیروهای نظامی و امنیتی کشور فراهم کرده اند می خوابند و امیدواریم این عزت و قدرت در آینده هم تداوم داشته باشد و حتی حرکت یک مگس هم از دید آنان پنهان نماند.

خطیب جمعه اراک در پایان، ابراز امیدواری کرد با همه نیروهای مقتدر این سرزمین، روز به روز شاهد پیشرفت و اعتلای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم و دست آمریکا و مزدوران آن را از منطقه و آرمان های مقدس اسلام کوتاه کنیم.