کیهان : سخنگوی کارگزاران در اظهاراتی ریاکارانه مدعی شد فضای سیاسی ایران دیگر نه تحمل اصلاح‌طلبان را دارد و نه اصولگرایانی مثل لاریجانی.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین مرعشی در روزنامه اعتماد می‌نویسد: امروز فضای سیاسی جمهوری اسلامی را می‌توان به لشکری تشبیه کرد که میمنه و میسره و قلبی دارد. میمنه این لشکر، اصولگرایان هستند، میسره یا جناح چپ، اصلاح‌طلبان هستند و در عین حال قلبی نیز داریم که خود را جریان ارزشی معرفی می‌کند و در مجموع به نظر می‌رسد حاکمیت قرار است به این بخش سوم توجه کند.

 

وی می‌افزاید: کناره‌گیری چهره‌هایی همچون آقای علی لاریجانی از ادامه کاندیداتوری برای انتخابات مجلس پیامی روشن دارد و آن اینکه نه تنها اصلاح‌طلبان،‌ بلکه اصولگرایان نیز دیگر جایی برای سیاست‌ورزی نمی‌بینند. امروز اگر عزمی فراگیر جهت ارائه فراخوان برای تشویق و ترغیب شخصیت‌های موثر اصولگرا و اصلاح‌طلب که قادر به بازسازی اعتماد شهروندان جهت مشارکت در انتخابات هستند، وجود نداشته باشد، فرصت تاریخی انتخابات مجلس نیز از دست خواهد رفت.

اظهارات ریاکارانه مرعشی درباره آقای لاریجانی در حالی است که سخنگوی کارگزاران 13 شهریور امسال در گفت‌وگو با همین روزنامه اعتماد و درباره احتمال حمایت از لاریجانی در انتخابات با لحنی توهین‌آمیز گفت: چه لزومی دارد ما به سمت اصولگرایی معتدل برویم. در دنیا مرسوم است که روی اسب برنده شرط‌بندی کنند و روی اسب بازنده شرط‌بندی نکنند. کارگزاران هم روی اسب بازنده شرط‌بندی نمی‌کنند. آنها بازارشان را از دست داده‌اند.

یادآور می‌شود کرباسچی دبیرکل کارگزاران هم آذر سال 94 ضمن نام بردن از لاریجانی به شرق گفته بود: ما بعد از پیروزی در انتخابات 92 روش نامعقولی در پیش نگرفتیم. دولت از فهرست مقابل یارگیری کرده مثلا در برجام. در مجموع بازی طرفداران دولت، به‌واسطه همین سربازگیری از جبهه مقابل بوده و در مجلس(دهم) هم می‌تواند اتفاق بیفتد.