عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر یک مسئولی به میان مردم نرود و از پشت شیشه ماشینش نظرسنجی کند، درک درستی از مشکلات مردم نخواهد داشت و تصمیم غلط می‌گیرد و قدرت اجرای همان تصمیم غلط را هم ندارد.

قالیباف: مسئولی تصمیم غلط می‌گیرد اما قدرت اجرای همان را هم ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محمّدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز(شنبه ۱۶ آذر) در ویژه برنامه "دوباره لبخند" که به‌مناسبت روز دانشجو و از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، گفت: شما دانشجویان همیشه قلب تپنده این سرزمینِ مایه افتخار بوده و هستید و همیشه به حرکت‌های ملت، معنابخشی داده‌اید. 
وی با بیان اینکه فکر و تلاش شما با آزادی و استقلال عجین بوده، تصریح کرد: ندای حق‌طلبانه شما دانشجویان، همواره فریاد عدالتخواهی در جامعه بوده و هست.
قالیباف با اشاره به حضور خود در جلسات رسمی و نیز در بین دانشجویان گفت: فرقی که بین محیط دانشگاه با سایر محیط‌ها وجود دارد این است که ما در برق چشم دانشجو، امید و نشاط می‌بینیم. کسلی که در جلسات رسمی وجود دارد، در محیط دانشکاه نمی‌بیند و بدون تعارف هر وقت اینجا هستیم از دانشجویان انرژی می‌گیرم و به آینده امیدوار می‌شوم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سه خصیصه دانشجو را استکبارستیزی، عدالتخواهی و کار و تلاش دانست و گفت: وقتی حرف از استکبارستیزی می‌زنیم باید به طور دقیق و با تمام وجود به معنی این حرف توجه کنیم. آیا در استکبارستیزی، شعار کفایت می‌کند؟ هرگز.
قالیباف با بیان اینکه معنی استکبارستیزی، ما می‌توانیم است، تصریح کرد: استکبارستیزی یعنی توانمندسازی و تکیه بر مردم.‌ استکبارستیزی یعنی تکیه بر توان داخلی؛ یعنی ایمان به وعده‌های الهی که قطعی و تصمین شده است. 
وی با بیان اینکه باید به سنت‌های الهی باور داشته باشیم، گفت: سنت الهی این است که در مقابل ظلم و مستکبر بایستیم و نگاه نکنیم چه داریم و چه نداریم، بلکه مهم این است که آنچه  داریم به درستی به کارگیریم ولو قلیل باشد.
قالیباف ادامه داد: شعار، به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند. کسی که صرفاً شعار بدهد، زورگویان خیلی از او نگران نمی‌شوند بلکه از کسی نگران می‌شوند که شعارش با عملش توامان است. ملت ما هم نشان داده‌اند که از همه سلایق و ادیان و مذاهب، هم‌جهت هستند. 
وی افزود: چالش از جایی شروع می‌شود که بحث حفظ این روحیه است.‌ البته وقتی حرف از مبارزه  با آمریکا می‌زنیم معنی‌اش این نیست مخالف دنیا و ارتباط با دنیا هستیم. با همه اهل گفت‌وگو هستیم و همه دنیا هم آمریکا نیست. در صد و پنجاه سال قبل دیده‌ایم که آمریکایی‌ها آموزش و پرورش و خزانه ما را در اختیار گرفته‌اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مبازه با استکبار، تنها با انقلاب شروع نشده بلکه با انقلاب، تداوم و جهت‌گیری دقیق پیدا کرده است.
قالیباف ادامه داد: برخی احساس می‌کنند مشکلاتی که در تحریم و اشتغال دارند، ناشی از عدم ارتباط با آمریکاست. باید گفت که اینطور نیست. مگر کم هستتد کشورهایی که چقدر که با آمریکا ارتباط دارند ولی مشکل دارند؟!
وی با بیان اینکه مشکل اساسی این است که می‌خواهیم کشور را شرطی اداره کنیم؛ به‌گونه‌ای که هم چرخ سانتریفوژ‌ها بچرخد هم زندگی مردم، تصریح کرد:اتفاقی که در عمل افتاد این بود که  هردو را تعطیل کردیم.
قالیباف، گره زدن آب و نان مردم را به موضوعاتی که منشاء خارجی دارند، یک نقطه ضعف دانست و افزود:  مشکل از آنجایی شروع می‌شود که با مردم ارتباط نداریم و به میان آن‌ها نمی‌رویم.
 وی افزود: اگر یک مسئولی به میان مردم نرود و از پشت شیشه ماشینش نظرسنجی کند، چنین فردی درک درستی از مشکلات مردم نخواهد داشت و تصمیم غلط می‌گیرد. غافل از اینکه قدرت اجرای همان تصمیم غلط را هم ندارند.