سردبیر روزنامه سازندگی با بی‌کفایت دانستن شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در راهبری انتخابات، این انتخابات را " آغازِ پایانِ اصلاح طلبان‌" خسته و نااستوار دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش  تسنیم، محمد قوچانی سردبیر روزنامه سازندگی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در یادداشتی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، به بی‌برنامگی محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعتراض کرده و این شورا را در راهبری انتخاباتی اصلاح‌طلبان بی‌کفایت دانست.

متن یادداشت محمد قوچانی به شرح زیر است:

امشب برای نخستین بار عاجز شدم از تیتر زدن برای خبر کسالت‌باری که ناگزیر بودم بر صفحه یک "سازندگی" بنشانم: نه اینکه به رسم این روزگار از انتخابات عبور کرده باشم ، بلکه بدان سبب که بی‌کفایتی شورای عالی اصلاح طلبان در راهبری انتخاباتی آنان را باید روایت می‌کردم. آقای عارف فکر کردند چون خودشان نامزد نمی‌شوند نیاز نیست در مقام رییس شورای عالی اصلاح طلبان از دیگران دعوت کنند و دیگر بزرگان ...

این روزها آن قدر علیه نهاد انتخابات و اصلاحات حرف زدند که خودشان هم ظاهرا از اصلاحات و انتخابات پشیمان شدند و توبه کردند و از سر بی‌خیالی و بی برنامه‌گی و به نظرم بریدگی ما را مقابل اصولگرایان جوان رها کردند. حتی اگر فکر کنیم مردم رای نمی‌دهند حق نداشتیم در برابر آرمانهای اصلاح طلبی این قدر بی مسئولیت و باری به هر جهت باشیم. نمی‌شود هم حرفهای انقلابی زد و هم حرفهای انتخاباتی. نمی توان هم اپوزیسیون بود و هم چشمی به حاکمیت داشت.

این " آغاز یک پایان " است. " آغاز پایان اصلاح طلبان‌" خسته و نااستواری که فقط در زمین هموار می‌توانند سیاست ورزی کنند‌. ما به یک شکست نیاز داریم تا به خود آییم و اصلاح طلبی را اصلاح کنیم ... ما اصلاح طلب می‌مانیم ، حتی اگر در اقلیت باشیم... این بی تدبیری است که ما را اقلیت می‌کند، نه رای اکثریت... .