​تهران-ایرنا-عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳۸ مورد استیضاح در مجلس دهم بررسی شده است، گفت: استیضاح بیژن نامدار زنگنه، عبدالرضا رحمانی فضلی و محسن حاجی میرزایی نیز در کمیسیون‌های ذی ربط در دست بررسی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید علی اصغر یوسف نژاد در حاشیه جلسه علنی امروز- سه شنبه- مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران آماری از تعداد استیضاح‌ها در مجلس دهم ارائه کرد و گفت:  وزارتخانه‌های مختلفی که در مجلس دهم استیضاح شده است که از میان آن می توان به وزارت آموزش و پرورش ۴ بار؛ وزارت اقتصاد ۳ بار؛ وزارت نیرو ۴ بار؛ وزارت راه و شهرسازی ۳ بار؛ وزارت علوم و تحقیقات ۳ بار و وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز ۴ بار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به طور کلی ۳۸ مورد استیضاح در مجلس دهم بررسی شده است ادامه داد: وزیر کشور ۶ بار، وزیر جهاد کشاورزی ۴ بار، وزیر نفت ۲ بار؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت ۲بار، وزیر ورزش و جوانان ۲ بار و وزیر امور خارجه نیز یک بار استیضاح شده‌اند.

وی تصریح کرد: وزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات،  دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی و  بهداشت و درمان و دفاع استیضاح نشده اند.

یوسف نژاد گفت: از این تعدد استیضاح‌های مطرح شده؛ ۲ مورد شامل مسعود کرباسیان برای وزارت اقتصاد و علی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدم رای اعتماد بوده است.

وی با بیان اینکه نتیجه  ۴ مورد از استیضاح‌ها ادامه خدمت بوده است؛ ادامه داد: عباس آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی  ۲ بار و علی ربیعی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  محمود حجتی برای وزارت جهاد و کشاورزی نیز هرکدام یکبار رای به ادامه خدمت رای گرفتند.

عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی افزود: ۴ مورد استعفای وزیر در مجلس دهم داشته ایم که شامل محمد بطحایی، عباس آخوندی، محمود حجتی و محمد شریعتمداری است.

وی همچنین از استیضاح‌های در دستور کار مجلس خبر داد و گفت: استیضاح بیژن نامدار زنگنه، عبدالرضا رحمانی فضلی و محسن حاجی میرزایی نیز در کمیسیون‌های ذی ربط در دست بررسی است.