ارتش آمریکا از پنتاگون خواست که برای مقابله با رقبا در سوریه دستور العمل روشن صادر کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ایرنا- ارتش آمریکا روز جمعه در یک درخواست رسمی از وزارت دفاع "پنتاگون" خواست که دستورالعمل لازم برای نحوه مقابله با حملات احتمالی متحدان دولت دمشق در سوریه را ابلاغ کند.

به گزارش تارنمای میلیتری ریویو، فرماندهی ارتش آمریکا در سوریه از پنتاگون دستورالعمل‌هایی درباره چگونگی برخورد با حمله نیروهای منظم روسیه، ترکیه، ایران یا سوریه و نیز متحدین احتمالی آن‌ها درخواست کرد.

درخواست ارتش آمریکا از پنتاگون پس از ورود نیروهای مسلح ترکیه، روسیه و سوریه به استان‌های الحسکه و الرقه صورت می‌گیرد.

تارنمای حمل و نقل هوایی آویا پرو نیز در گزارشی نوشت: ارتش روسیه به دنبال درگیری با ایالات متحده در داخل سوریه نیست، با این حال تاکید کرد که اگر آمریکا به نیروهای آن‌ها حمله کند، با پاسخ سریع مواجه خواهد شد.

آویا پرو به نقل از یک کارشناس نظامی نوشت: اوضاع به احتمال زیاد به آنچه اقدامات طرف آمریکایی انجام خواهد داد بستگی دارد، اما در صورت کوچکترین تهدید نیروی هوایی روسیه به راحتی مواضع ارتش آمریکا در سوریه را مورد هدف قرار خواهد داد.  

دونالد ترامپ در ماه اکتبر (مهر) اعلام کرد: روند خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه آغاز شده است.

"مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا نیز پس از سخنان ترامپ تایید کرد که واشنگتن یک هزار سرباز دیگر را از سوریه خارج خواهد کرد.  

به رغم انتشار مطالب کاهش نیروهای نظامی آمریکا در سوریه، روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد، با توجه به تصمیم بازگشت نیروهای آمریکا به استان "دیرالزور" و حضور نفربرهای زرهی ارتش این کشور برای ادامه اشغال میادین نفتی سوریه، تعداد سربازان آمریکا در این کشور به ۹۰۰ نفر خواهد رسید.  

به گزارش نیویورک تایمز، به دنبال عملیات کشته شدن "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی "داعش"، در صورت فعالیت مجدد این گروه تروریستی، شمار نیروهای آمریکایی در سوریه از ۹۰۰ نفر فراتر خواهد رفت.