«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا امروز(دوشنبه ۲۵ آذر) در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره در حالی به تکرار سخنان مقام‌های این کشور مبنی بر آمادگی واشنگتن برای مذاکره با ایران پرداخته،‌ که تصریح کرده تحریم‌ها همچنان تا زمان «بازگشت جدی به پای میز مذاکره» ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: آماده مذاکره با ایران هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اورتاگوس در پاسخ به پرسشی درباره اوضاع خلیج‌فارس گفت: وضعیت پیچیده است اما [واشنگتن] روابط بسیار عالی با کشورهای عربی این منطقه دارد. این روند را می‌توان از سطح بالای حضور دیپلماتیک واشنگتن در اجلاس دوحه ۲۰۱۹ مشاهده کرد.
« نخستین بار است که در این اجلاس شرکت می‌کنم. همچنین « استیون منوچین » وزیر خزانه‌داری، « ایوانکا ترامپ » مشاور رئیس جمهوری و « برایان هوک » نماینده رئیس جمهوری در امور ایران و شخصیت‌های دیگری در هیات آمریکا در این اجلاس شرکت کردند. این نشانه اهمیت ویژه آمریکا برای روابطش با قطر است. مسائل زیادی وجود دارد که ما به عنوان دوست و همپیمان برای حل آن تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که، ایران اقدامات آمریکا را مانور می‌داند، اظهار داشت: آنچه ما انجام می‌دهیم تلاش برای ایجاد تمایل در نظام ایران با هدف نشستن پای میز مذاکره است؛ همانگونه که ترامپ گفت، به دنبال توافقی بهتر با ایران است. به دنبال حل دیپلماتیک اختلافاتمان با ایران هستیم، نه دنبال جنگ... هفته گذشته زمانی که « ژئو وانگ » (از ایران) با موفقیت به آمریکا بازگشت من نیز مانند برایان هوک امیدوار بودم. همانگونه هوک و مایک پمپئو وزیر امور خارجه تصریح کردند ما آماده ادامه گفت‌وگوهای کنسولی با نظام ایران هستیم.