استاد علوم سیاسی دانشگاه کرنل با انتقاد از تحریم‌ها، سیاست ترامپ در مورد ایران را شکست کامل دانست و گفت: سخت است باور کنید که ترامپ واقعاً از مردم ایران حمایت می‌کند. او یک نژادپرست بیگانه‌هراس است که واقعاً به کسی جز خودش اهمیت نمی‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

متیو آنتونی استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کرنل آمریکا است. وی سال‌ها در حوزه‌های روابط بین‌الملل و جنگ و قوانین بشر‌‌دوستانه تحقیق و بررسی کرده‌ است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود پیرامون تنش‌ها پرداخته است. 

سیاست ترامپ در مورد ایران یک شکست کامل است/ ترامپ شکست را نمی‌پذیرد

متیو آنتونی در ابتدا گفت: به نظر می‌رسد سیاست ایالات متحده تندروها را در ایران تقویت کرده است، بنابراین از این نظر مخرب و سیاست ترامپ یک شکست بوده است. اما شخصیت او به گونه‌ای است که به ندرت اعتراف می‌کند که شکست خورده است، بنابراین بعید است که او سیاستش را تغییر دهد.

ایران از اروپا ناامید شده است/ تصمیمات ترامپ عامل بی اثر شدن برجام شده است

وی در ادامه به تصمیم‌های ایران اشاره کرد و گفت: از زمانی که ایالات متحده برجام را نپذیرفت و از آن خارج شد ایران تا مدتی به برجام متعهد بود اما اکنون با تداوم تحریم‌ها دیگر ایران خود را متعهد به برجام نمی داند ایران از اروپا هم ناامید شده است. تصمیمات ترامپ عامل بی اثر شدن برجام شده است.

ترامپ با سیاست خارجه ایران مشکل دارد/ اهداف ایالات متحده در مورد ایران غیر واقعی است

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کرنل آمریکا در ادامه در مورد تحریم‌ها گفت: تحریم ها تقریباً همیشه به افراد بیگناهی که مسئولیت سیاست‌های دولت‌هایشان را ندارند، صدمه می‌زند. بعضی اوقات تحریم‌های هدفمند می‌تواند بدون ایجاد آسیب بزرگی به مردم عادی ، نتایج دلخواه را بدست آورد. اما ترامپ هدف‌های واقعی برای تحریم‌ها ندارد. اهداف ایالات متحده در مورد ایران غیر واقعی و بعید به دست می‌آید ، زیرا ترامپ با ایران و سیاست خارجه ایران مشکل دارد. 

تلاش میانجی‌ها برای کاهش تنش‌ها بی‌نتیجه است

وی در ادامه در مورد تلاش میانجی‌ها برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا گفت: علیرغم تلاش‌های میانجی‌ها تا زمانی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باشد، مذاکره برای یک راه حل مناسب موفق نخواهد بود. ترامپ در حال حاضر بیش از حد مورد فشار استیضاح خود و موضوع اوکراین است تا بتواند  توجه کافی به ایران برای انجام مذاکرات مؤثر داشته باشد. اگر ایران همچنان به برجام پایبند باشد می‌تواند با دولت بعدی مذاکره کند.

ترامپ حامی مردم ایران نیست/ ترامپ یک نژاد پرست و بیگانه‌هراس است

آنتونی تاکید کرد: سخت است باور کنید که ترامپ واقعاً از مردم ایران حمایت می‌کند. او یک نژادپرست بیگانه‌هراس است که واقعاً به کسی جز خودش اهمیت نمی‌دهد. او از حمایت از معترضان به عنوان راهی برای انتقاد از دولت ایران استفاده می‌کند. من موافقم که اگر او واقعاً می‌خواست به مردم ایران کمک کند تحریم‌ها را بر میداشت. 

وی افزود: ایران با امضای کنوانسیون‌های اساسی مربوط به حقوق بشر، بسیاری از تعهدات بین‌المللی را اجرا کرده است بنابراین اظهار نظرها در مرود رفتار ایران نادرست است. اظهارات آمریکا در مورد ایران ریاکارانه است. 

اخلاق در سیاست خارجه ترامپ جایی ندارد

این استاد دانشگاه در ادامه به مشکلات ایران برای تهیه دارو اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها برای محدود کردن دسترسی مردم به داروها برای کشورها غیراخلاقی است ، اما اخلاق هرگز در  سیاست خارجی ایالات متحده نقشی نداشته و برای دونالد ترامپ اصلا اهمیتی ندارد.