​تهران – ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از تیم سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: آمریکا تمام تلاش خود را به عبث صرف دخالت در امور داخلی ایران می کند، در این کشور جای نهادی با نگاه راهبردی به موضوعات جهانی خالی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«سیدعباس موسوی» روز جمعه در حساب توییتری خود نوشت: تیم سیاست خارجی آمریکا تمام تلاش خود را به عبث صرف دخالت در امور داخلی ایران، با پرداختن به موضوعات موهوم و بی اساس با ادبیاتی نازل و شیوه‌ای محقرانه و بی‌سابقه در تاریخ آمریکا کرده اند. در ایالات متحده، جای نهادی با نگاه راهبردی به موضوعات جهانی خالی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ساعاتی قبل در توییت دیگر به اظهارات موهن روز گذشته «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به شدت واکنش نشان داد و تصریح کرد: وی در حد و اندازه هیچ وزیر خارجه‌ای در جهان نیست.

پمپئو روز پنجشنبه در نشستی با موضوع وضعیت حقوق بشری در ایران که در وزارت خارجه آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: ما به مردم ایران می گوییم که دوستانی دارند که جویای حقوق آن‌ها هستند.

وی با ادعای حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران اعلام کرد که ۲ قاضی و دادستان ایرانی تحت تحریم قرار می‌گیرند و برای مقامات ایرانی و بستگان آن‌ها محدودیت صدور ویزا اعمال می‌شود.

موسوی در توییت قبلی خود نوشت: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بلندگوی قلدری، فریبکاری، تحقیر و توهین با زبان خشم، پرخاشگری، جهل و افراط است. او که از ریاست یک سازمان جهنمی، فریبکار، برانداز و شکنجه گر به وزارت خارجه آمریکا آمده و تفکرات جهنمی خود را به میدان دیپلماسی بعنوان یک حوزه متمدنانه منتقل کرده است در حد و اندازه هیچ وزیر خارجه ای در جهان نبوده و جایگاهی در این حوزه ندارد.

موسوی افزود: وزرای امور خارجه معمولا منادی صلح، آشتی، گفت وگو و احترام هستند در حالی که آقای پمپئو بلندگوی قلدری، فریبکاری، تحقیر و توهین با زبان خشم، پرخاشگری، جهل و افراط است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت سخنان پومپئو یادآوری کرد آن‌ها با این روش‌ها راه به جایی نخواهند برد چونانکه تا کنون نیز جز یک دیپلماسی و سیاست خارجی ناکارآمد، متوهم، مشوّش، ایستا و زورگو تصویر دیگری را به مردم و نخبگان آمریکا و جهان ارزانی نداشته اند.