عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان خواهان کاهش تنش با ایران است و به نظر می رسد نخست وزیر پاکستان نیز که قبلا برای میانجی گری به ایران آمده بود حالا با این هدف به عربستان سفر کرده است.

حضرت پور: عربستان به دنبال کاهش تنش با ایران است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روح الله حضرت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص دیدار عمران خان و ملک سلمان و احتمال میانجی گری نخست وزیر پاکستان بین ایران و عربستان با بیان اینکه ایران خواهان روابط و اتحاد بین همه کشورهای اسلامی است، افزود: عربستان امروز همه راه ها را آزموده است. آنها علیرغم پرداخت میلیاردها دلار به کاخ سفید متوجه بدعهدی آمریکایی ها و خیانتشان به عربستان شده اند.

وی عنوان کرد: از زمانی که  ولیعهد جوان سعودی بر سر کار آمد، متاسفانه عربستان را به سمتی برد که نه تنها با ایران بلکه با تمام کشورهای مسلمان اختلاف داشته و به نحوی اسباب آزردگی این کشورها شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عربستان با اینکه خود را ام القراء جهان اسلام میداند ولی با سیاست های بی تدبیرانه اش به آرمان های جهان اسلام پشت کرده است. با توجه به اینکه هرساله میلیون ها مسلمان از سرتاسر جهان به این کشور برای زیارت خانه خدا می روند ولی ما شاهد این هستیم که عربستان منابع مسلمانان را به جیب گروه های تروریستی، اسرائیل و آمریکا میریزد.

حضرت پور خاطرنشان کرد: عربستان خود عامل اصلی کشتار گسترده مسلمانان در سوریه بوده و  حتی به با حمایت مالی از گروه های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سعی در ایجاد اختلاف و افتراق در کشورمان را دارد که باید تا به الان متوجه شده باشد که نمی تواند اتحاد ملت مسلمان ایران را برهم زده و به هدفش برسد.

ایران از کاهش تنش بین کشورهای مسلمان استقبال می کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با فاجعه نامیدن کشتار مردم بیگناه یمن، گفت: نه جمهوری اسلامی، نه مردم ایران و نه مسلمانان جهان این اتفاقات را فراموش نمیکنند اما کاهش تنش میان کشورهای اسلامی موضوعیست که ایران همواره از آن استقبال میکند.

حضرت پور یادآور شد: عربستان در همه مسیرهایی که رفته به بن بست رسیده و هم اکنون می داند که برای کاهش تنش و جبران خسارت های ناشی از اعتماد به آمریکایی ها باید به ایران که همیشه خواهان صلح و اتحاد مسلمانان  بوده اعتماد کند، و از این رو خواهان کاهش تنش با جمهوری اسلامی ایران است و به نظر می رسد نخست وزیر پاکستان نیز که قبلا برای میانجی گری به ایران آمده بود حالا با  هدف کاهش تنش بین تهران و ریاض،  به عربستان سفر کرده است.