رئیس‌جمهور آمریکا در ادعاهایی بی‌اساس اتهاماتی را به ایران، روسیه و سوریه درباره وضعیت ادلب وارد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در توییتی روسیه، سوریه و ایران را به دخالت در منطقه ادلب متهم کرد و با بیان این‌که فعالیت این سه کشور باید متوقف شود، مدعی شد که ترکیه سخت در تلاش است تا جلوی این امر را بگیرد.
این اتهام در شرایطی مطرح است که مقامات کشورمان پیشتر  نگرانی جدی خود را در مورد وضعیت ادلب  اعلام و تاکید کرده است که ایران، ترکیه و روسیه باید به تعهدات خود در مورد این موضوع عمل کنند.

یکی از این تعهدات خلع سلاح گروه‌های تروریستی در این منطقه و خارج کردن آن‌ها از ادلب است. گروه تروریستی النصره برای مردم ادلب و مردم نقاط اطراف این منطقه، یک تهدید جدی است و کشورهای عضو آستانه موظف هستند به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

ارتش سوریه نیز برای انجام عملیات نظامی بزرگ و تعیین‌کننده جهت آزادسازی استان ادلب و مناطق اطراف آن از لوث وجود گروه تروریستی جبهه‌النصره و همپیمانان آن آماده شده بود. این ارتش از دوشنبه گذشته عملیات خود علیه تروریست‌ها در ادلب را از سرگرفته است و شنبه موفق به پاکسازی چند منطقه و روستا از لوث این عناصر شد. در حال حاضر مقصد ارتش سوریه به سمت "جرجناز" متمرکز شده است، و پس از آن به شهر معرة النعمان، بزرگترین شهر حومه ادلب چشم دوخته است.

ترکیه نیز در پی پیشروی ارتش سوریه، شامگاه شنبه یک کاروان نظامی را به منطقه کاهش تنش در حومه شمالی حماه اعزام کرد.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه این کاروان شامل ۲۰ خودروی نظامی و زرهی، سرباز و تجهیزات نظامی است که وارد "شیر مغار" در منطقه "جبل شحشبو" واقع در حومه شمالی حماه شده است.