شهردار تهران طی رشته توئیتی نوشت: اگر بی قانونی فاحش را جسارت بدانیم، می پذیرم که شهرداری جسور نیستم؛ کسی که قانون را زیرپا می گذارد جسور نیست، قانون گریز است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پیروز حناچی روز شنبه در یک رشته توئیت خلاصه ای از سرمقاله اش در روزنامه همشهری را منتشر کرد و ادامه داد: دست یابی به هوای پاک، مقصود قانون است و برای اجرای قانون نمی توان آن را زیرپا گذاشت، جسارت واقعی در ایستادگی برابر بازی با سرنوشت شهروندان است.

وی افزود: حرکت در مسیری جز آنچه قانون تعیین کرده، نه یک فضیلت که تکرار اشتباهات گذشته است؛ باید گفت که تهران این روزها قربانی مستقیم پیروی نکردن از قوانین و قواعد در گذشته است و میثاق ما برای خدمت قانون است و تعهد ما بر پیروی از آن.

شهردار تهران نوشته است: دوازده سال توسعه خودرو محور، گسترش افسار گسیخته بزرگراه ها و به تبع آن بنزین ریختن بر آتش عطش استفاده از خودروهای شخصی، فروش شهر تا چند برابر ظرفیت زیستی و پاشیدن بذر صدها برج و ده ها مال برخاک حاصل خیز فضاهای سبز شهر در مسیر تنفسی تهران، ما را به این نقطه رسانده است.

حناچی خاطرنشان کرد: توسعه قلمرو عمومی، افزایش فضاهای سبز در محلات و حریم تهران، تفاهم برای واردات ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس گازی یا برقی و تولید ۱۵۰۰ اتوبوس داخلی و نوسازی ۴۰ هزار موتورسیکلت فرسوده کاربراتوری، احداث بیش از ۲۲ کیلومتر خط و ۱۵ ایستگاه بخشی از اقدامات شهرداری برای تحقق قانون هوای پاک است.

طی چند روز گذشته کلیپی تقطیع شده از صحبت های محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن کلیپ هاشمی علت کاهش جسارت مدیران فعلی شهرداری را برخورد دستگاه های نظارتی با تصمیماتی می داند که در گذشته هم وجود داشته اما با آن برخورد نمی شده  وموجب محافظه کاری مدیران شده است.

نکته جالب این کلیپ اما این است که دلایل تفاوت جسارت شهردار گذشته و فعلی تهران از آن سانسور شده است.

همچنین در این کلیپ پاسخ های هاشمی به سوالات جهت دار مجری صداوسیما در تخریب حناچی بریده و حذف شده است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالات جهت دار مجری که سعی بر دفاع و حمایت از شهردار اسبق تهران داشت، گفت: می خواهید شهردار دیگری را تبلیغ کنید، شهردار ما را نکوبید.

وی همچنین در خصوص آلودگی هوای شهر تهران خطاب به مجری یادآور شد: مسئولیت شهرداری در رفع آلودگی هوای تهران ۲۵ درصد است، اگر جای شما بودم ۷۵ درصد باقی مانده را بیشتر پیگیری می کردم.