حضور و تاثیرگذاری نقطه به نقطه احمدی‌نژادی‌ها را در انتخابات مجلس نیز می‌توان به وضوح دید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه آرمان ملی: هر چند که حضور محمود احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان شخصیت حقیقی برای خودش چندان آورده‌ای نداشته، اما فعالیت اطرافیانش از جمله سعیدجلیلی و به‌خصوص پرویز داوودی در جایگاه رئیس دفتر رئیس مجمع‌تشخیص نظام تاکنون توانسته شرایط را آن‌طور که وی می‌خواهد پیش ببرد. به‌نظر می‌رسد حلقه دوم یاران احمدی نژاد در مجمع تشکیل شده و حالا که نمی‌توانند در دولت باشند و تاثیرگذار ظاهر شوند از طریق مجمع به اثرگذاری می‌پردازند. فرید مدرسی فعال رسانه‌ای معتقد است: «قرار نبود مجمع تشخیص مصلحت نظام پایگاهی شود برای یاران سابق آقای محمود احمدی‌نژاد و منقطع از مشایی و بقایی «محمودیه ‌دوم»رابرپاکرده‌اند.»

احمدی نژادی‌ها از دولت تا مجمع

پس از اتمام دوره 8 ساله دولت احمدی نژاد، بسیاری گمان می‌کردند که وی و یارانش دیگر در عرصه سیاست عملی ایران نقش آفرینی و حضور نداشته باشند، اما از همان سال 92 تاکنون احمدی نژاد با بیانیه‌های گوناگون و مشایی و بقایی با اتهامات وارده خبرساز بودند، نگذاشته‌اند که جامعه لحظه‌ای آنها را از یاد ببرد و تا کنون دست از تلاش برنداشته‌اند. از این رو است که برخی حامیان تحت عنوان جبهه پایداری در مجالس نهم ودهم از موضع دلواپسانه، دولت روحانی را هدف هجمه‌ها و حملات خود قرار داده‌اند. این در حالی است که یاران‌احمدی‌نژاد اگر در دولت و مجلس هم نباشند باز هم جایی را برای خودنمایی خود پیدا می‌کنند. در این راستا شاید آخرین و مهم‌ترین جایگاه احمدی‌نژادیون را بتوان مجمع تشخیص مصلحت نظام دانست. جایی که برخی آن را محمودیه دوم نامگذاری کرده‌اند. نگاهی به جلسات مجمع در یک سال گذشته نیز نشان از این قضیه دارد که هر اندازه خود احمدی نژاد به عنوان عضو حقیقی در مجمع ظاهرا تحرک چندانی ندارد و ترجیح می‌دهد که بیرون از مجمع به کنشگری بپردازد، اما حلقه نزدیکان دولت وی در مجمع از تحرکات خوبی برخوردارند. نگاهی به جایگاه این افراد بیانگر آن است که اینها توانسته‌اند از جایگاه مناسبی برخوردار شوند. نمونه واضح این امر پرویز داوودی معاون اول احمدی نژاد در دولت نهم است که بیش از 2 سال می‌شود که ریاست دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را دردوران مرحوم آیت‌ا... هاشمی‌شاهرودی و چه در دوران ریاست آیت‌ا... آملی لاریجانی در حال حاضرعهده‌دار شده است. البته داوودی تنها شخص از دولت احمدی‌نژاد در مجمع نیست و افرادی چون سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دوره احمدی نژاد؛ احمد وحیدی وزیر دفاع دولت دهم، داوود‌ دانش‌جعفری وزیر اقتصاد دولت نهم و محمد حسین صفار هرندی وزیر ارشاد دولت نهم نیز از دیگر همراهان قدیمی احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام به حساب می‌آیند. هر چند که برخی از این افراد چون دانش‌جعفری و صفار هرندی قرابت بسیار کمتری نسبت به سایرین با احمدی‌نژاد دارند و در مقاطع مختلف در انتقاد وی نیز صحبت کردند. عدم تصویب FATF و مخالفت با دولت در مسائل مختلف نشان از رسوخ تفکر محمودیه دارد که با گرو مشکلات معیشتی مردم طرح‌ها و لوایح پیشنهادی دولت و مجلس را به بهانه مشکلات مردم رد می‌کنند.

رویای فتح سنگر به سنگر

حضور و تاثیرگذاری نقطه به نقطه احمدی‌نژادی‌ها را در انتخابات مجلس نیز می‌توان به وضوح دید. پر واضح است که آنها درصدد طی پروسه‌ای گام به گام هستند تا مجددا قدرت را در اختیار بگیرند و اگر احمدی‌نژاد اجازه حضور و کنشگری نیافت افرادش تفکر او را حکمفرما کنند. چیزی که اصلاح طلبان از آن با عنوان فتح سنگر به سنگر یاد می‌کنند. نگاهی به کاندیداهای ثبت نام کرده به وضوح نشان از رد پای چهره‌های احمدی‌نژادی در انتخابات مجلس یازدهم دارد. افرادی چون مسعود زریبافان، فاطمه واعظ جوادی و محمدرضا میرتاج‌الدینی و معاونین احمدی نژاد در دولت‌های نهم و دهم و سیدمحمد حسینی، رضا تقی‌پور، محمد مهدی زاهدی، سید شمس‌الدین حسینی، محمد‌عباسی، علی نیکزاد، عبدالرضا مصری، حمیدرضا حاجی‌بابایی و صادق خلیلیان وزرای دولت دهم که همگی عزم رفتن به بهارستان دارند. البته مشخص نیست که این اراده حامیان احمدی‌نژاد تا چه میزان به سر انجام خواهد رسید، اما اگر یک سوم آن نیز به انجام بنشیند گام بعدی، انتخابات ریاست جمهوری 1400 با کاندیداتوری احتمالی جلیلی خواهد بود.

محمودیه دوم

یک فعال رسانه‌ای در توئیتی با هشتگ‌های محمود احمدی نژاد، پرویز داوودی، صادق لاریجانی و محسن رضایی در توئیتر نوشت: قرار نبود مجمع تشخیص مصلحت نظام پایگاهی شود برای یاران سابق آقای محمود احمدی نژاد و منقطع از مشایی و بقایی، «محمودیه‌دوم»را برپاکرده‌اند. فرید مدرسی در ادامه آورده است: آقای‎پرویز داوودی، تنها رئیس دفتر است قرار نبود از اقتدار رئیس و دبیر کاسته و محفلی گرد آورد؛ آیا آقایان‎ صادق لاریجانی و ‎محسن رضایی می‌دانند؟!