رئیس کمیته امور خارجی سنای روسیه خبر ترور سردار سلیمانی را «خبری سخت» توصیف کرده و گفت انتقام این حمله مدت زیادی طول نمی‌کشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فارس، سناتور «کنستانتین کاساچف» رئیس کمیته امور خارجی سنای روسیه امروز (جمعه) در واکنش به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان تروریست آمریکایی در بغداد، گفت این خبر سختی بود.

به نوشته پایگاه خبری «ریانووستی» کاساچف با صدور بیانیه‌ای درباره ترور سردار سلیمانی گفت: «این خبر سختی بود که حاکی از درگیری‌های جدید شیعیان با آمریکایی‌ها در عراق است».

وی توضیح داد که بدترین سناریو این است که ترور سردار سلیمانی، انتقام آمریکایی‌ها از حمله عراقی‌ها به سفارت این کشور در بغداد باشد.

این سناتور ارشد روس همچنین افزود: «گرفتن انتقام [ترور سردار سلیمانی توسط ایران] چندان طول نمی‌کشد».

بامداد امروز بود که سردار سلیمانی و «ابومهدی المهندس»، معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا به حومه فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز جمعه شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی در حمله آمریکا در عراق را تأیید کرد. 

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.»

«احمد الاسدی»، یک سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراقی به رویترز گفت: ««دشمن آمریکایی و اسرائیلی مسئول قتل دو مجاهد، ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی هستند.»

رسانه‌های عراقی بامداد جمعه از حمله هوایی آمریکا به اهدافی در محوطه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. این منابع اندکی بعد گزارش دادند دو خودرو در این حملات قرار گرفته و در جریان آن چند نفر کشته شده‌اند.  

سازمان الحشد الشعبی نیز ساعاتی بعد اعلام کرد مسئول تشریفات و روابط عمومی این سازمان در این حمله به شهادت رسیده است.