ایرنا - وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) در بیانیه ای در رابطه با ترور سردار "قاسم سلیمانی"، از این اقدام آمریکا ابراز نگرانی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده، آمده است: با نگرانی از خبر کشته شدن سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان حمله نیروهای آمریکایی به فرودگاه بغداد آگاه شدیم.

 وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اضافه کرد: این اقدام واشنگتن پیامدهای سنگین برای امنیت و صلح منطقه به همراه خواهد داشت.

بیانیه آورده است: این گونه اقدامات به یافتن راه حل های برای مسائل پیچیده و دشوار که در منطقه خاورمیانه انباشته شده، هیچ کمکی نمی کند و برعکس منجر به موج جدید تنش ها در منطقه می شود.

 خبرگزاریهای "ریانووستی" و "تاس" نیز امروز مطالبی از جانب وزارت خارجه روسیه را منتشر کردند که ترور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس را اقدام ماجراجویانه خواند که منجر به تشدید تنش ها در منطقه می شود .

وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه سلیمانی صادقانه برای منافع ملی ایران تلاش می کرد، شهادت این سردار بزرگ را به ملت ایران تسلیت گفت.

صبح امروز سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس جانشین فرمانده "الحشد الشعبی" پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله "علی خامنه ای" رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.