ایرنا- به دنبال ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکا در بغداد، "جوسپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه طرف‌های ایرانی و آمریکایی را به خویشتنداری تشویق کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روزنامه لوفیگارو، جوسپ بورل در پیامی هشدار آمیز گفت: روند افزایش خشونت در عراق باید قبل از آنکه از کنترل خارج شود، متوقف شود.  
بورل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا از تمامی بازیگرانی که می‌توانند نفوذی داشته باشند می‌خواهد حداکثر میزان خویشتنداری و مسئولیت‌پذیری را در این زمان حساس از خود نشان دهند.  

براساس بیانیه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: بحرانی دیگر سال‌ها تلاش برای ثبات در عراق را به خطر می‌اندازد و علاوه بر آن، ‌تنش‌های کنونی تمام منطقه را تهدید می‌کند.  

ساعتی بعد از ترور و شهادت سردار سلیمانی "چارلز میشل" رئیس شورای اروپا در واکنش به حمله نیروهای آمریکایی به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی، نسبت به هرگونه تشدید تنش‌ها در منطقه پس از این حمله تروریستی هشدار داد.  

میشل خاطر نشان کرد: چرخه خشونت، اقدامات تحریک‌آمیز و فعالیتهای متقابل که طی چند هفته اخیر در عراق شاهدش بودیم باید متوقف شود. باید هر به قیمتی از تشدید تنش‌ها جلوگیری به عمل آید.  

بامداد امروز جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام "حاج قاسم سلیمانی" به همراه "ابومهدی المهندس" از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت، در حمله آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

پنتاگون مرکز فرماندهی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری صادر کرد.