عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در چند سال اخیر به اندازه این روزها قیمت نفت افزایش پیدا نکرده و این نشان می‌دهد نوسانات سیاسی و اقتصادی ایران بر دنیا اثر مستقیم می‌گذارد.

فلاحت‌پیشه: دست ایران برای فروش نفت بازتر می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت هر بشکه نفت برنت دقایق ابتدایی پس از حمله ایران به تاسیسات نظامی آمریکا در عراق با افزایش بیش از ۳دلاری، به ۷۱ دلار و ۷۵ سنت رسید که بالاترین رقم از اواسط ماه سپتامبر تاکنون بود، در واقع قیمت نفت تحت تاثیر پاسخ موشکی ایران به ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی 3 درصد افزایش یافت به همین منظور حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تحلیل این افزایش قیمت، گفت: پس از تحولات اتفاق افتاده در یک هفته اخیر از شهادت سردار سلیمانی تـــا حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع ایشان و پاسخ موشکی ایران به این ترور، عرصه سیاسی دنیا دچار تغییر شده و به همان اندازه عرصه اقتصادی جهان تغییر خواهد کرد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید منافع جمهوری اسلامی ایران را به گرانی نفت و فروش بیشتر نفت در شرایط تحریم محدود کرد.

فلاحت‌پیشه مطرح کرد: در چند سال اخیر به اندازه این روزها قیمت نفت افزایش پیدا نکرده است و این نشان می‌دهد نوسانات سیاسی و اقتصادی ایران بر دنیا اثر مستقیم می‌گذارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس معتقد است این اتفاق در شرایط تحریمی دست ایران را برای فروش نفت بازتر می‌کند.