مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت از خاورمیانه و دیدار با برخی کشورهای منطقه از جمله ایران، ‌ در نشستی خبری با خبرنگاران بر حفظ توافق هسته‌ای تاکید کرد.

هیچکدام از کشورهای اروپایی به دنبال پایان دادن به برجام نیستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از وبگاه اتحادیه اروپا، «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت از سفر به خاورمیانه و دیدار با برخی کشورهای منطقه از جمله ایران، در نشستی خبری با خبرنگاران در بروکسل بر تلاش‌ها برای حفظ ثبات و امنیت در خاورمیانه تاکید کرد.

بورل مسائل مرتبط با طرح صلح(سازش) خاورمیانه و همچنین برجام را از جمله دلایل سفر به منطقه و گفتگو با برخی مقامات کشورها در غرب آسیا عنوان کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در این نشست درباره سفرش اعلام کرد: به ایران سفر کردم چون مسئله ثبات در منطقه بدون در نظر گرفتن ایران امکانپذیر نیست.

بورل در این سخنان همچنین به گفتگوی خود با دیگر مقامات کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، امارات و عراق نیز اشاره کرد و این گفتگوها را با هدف افزایش صلح و ثبات در خاورمیانه عنوان کرد و از سفر خود در هفته آینده به واشنگتن خبر داد که به گفته او با هدف کمک به ثبات در منطقه صورت می‌گیرد.

این دیپلمات ارشد اروپایی همچنین فعال کردن «مکانیسم حل اختلافات» موسوم به ماشه را کمک به تداوم برجام عنوان و تاکید کرد که هیچکدام از کشورهای اروپایی به دنبال پایان دادن به برجام نیستند.

بورل همچنین ضمن تأکید بر حفظ برجام از همه طرف‌ها در این توافق خواست تا به دنبال اجرای بهتر این توافق باشند.

سفر بورل به ایران نخستین سفر او به ایران به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بوده است که روز گذشته انجام شد و در جریان این سفر نیز با مقامات ارشد ایرانی از جمله رئیس جمهور و وزیرخارجه دیدار و گفتگو کرد.