سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: ظرف چند روز آینده فهرست نهایی شورا اعلام می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا ترقی در جمع خبرنگاران، از پایان مصاحبه‌های کمیته تطبیق این شورا با نامزدها و جمع‌بندی امتیازات آنها خبر داد و اظهار کرد: ۵۰ نامزد مجلس شورای اسلامی در فرایند بررسی این شورا بر اساس شاخص‌های تدین و التزام عملی به اسلام، نظام و ولایت فقیه، انقلابی و شجاع بودن، کارآمدی و داشتن تخصص مورد نیاز، برخورداری از سلامت اخلاقی، سیاسی و اقتصادی، مردمی و به دور از اشرافیگری بودن، وابسته نبودن به کانون‌های قدرت و ثروت، اهل مشورت و خرد جمعی بودن و برخورداری از قدرت بیان و اقناع با تاکید بر جوانگرایی و توجه به جایگاه زنان مورد بررسی دقیق و منصفانه و به دور از گرایشات جناحی قرار گرفتند.

وی افزود: این افراد عمدتا از عناصر فرهیخته و سرمایه‌های فکری و اجرایی استان بودند که شناخت توانمندی‌های ارزشمند آنها می‌تواند گردش نخبگان در مدیریت‌های استان را تضمین نماید.

ترقی بیان کرد: از آنجا که تعداد نمایندگان شهر مشهد محدود بوده، طبیعی است که باید از این ۵۰ نفر به ۵ نفر برسیم، بنابراین از این تعداد، ۲۰ نفر که دارای امتیاز بالاتری هستند به مجمع عمومی شورای ائتلاف که مرکب از اعضای تشکل‌های فرهنگی و سیاسی و معتمدین محلات، حاشیه شهر و مساجد و فعالان حوزه و دانشگاه اعم از برادران و خواهران هستند، معرفی می‌شوند تا ظرف چند روز آینده فهرست نهایی شورا اعلام شود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اطلاعات شورا از طریق شبکه‌های فضای مجازی و اینستاگرام در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص نامزدهای ۱۱ حوزه انتخابیه دیگر استان، گفت: تعدادی از شهرستان‌ها براساس تفاهم شوراهای محل و استان نهایی شده و بعضی دیگر در حال بررسی است که انشاالله اول هفته آینده قطعی خواهد شد.