عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بعضی کشورها که سعی دارند ایران را منشا ویروس کرونا معرفی کنند خود چندین ماه است که درگیر این ویروس هستند و از سویی توان تشخیص آن را هم ندارند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برخی اظهار نظرهای تعدادی از مقامات کشورهای منطقه در مورد شیوع ویروس کرونا،‌گفت: بعد از اینکه کشورها که سعی دارند ایران را منشا این ویروس معرفی کنند خود چندین ماه است که درگیر این ویروس هستند اما آماری از قربانیان خود و میزان مبتلایان ارائه نکرده‌اند و حتی توان ارائه آن را هم ندارند.

وی افزود: این کشورها در حوزه بهداشت و درمان به آن اندازه رشد نکرده‌اند که بتوانند ویروس کرونا را تشخیص دهند و اگر آماری می‌دهند آمار آنها قابل اتکا و استناد نیست و تنها در صدد هستند مشکلات خود را به گردن ایران بیندازند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت:‌در نشستی که با دبیر WHO داشتیم رئیس این سازمان به صراحت عنوان کرد تنها کشوری که در خاورمیانه در حوزه بهداشت و درمان آمار دقیقی می‌دهد،‌ ایران است و کشورهای دیگر اگر آماری هم می‌دهند قابل تائید و استناد نیست.

مره‌صدق خاطرنشان کرد:‌ شاید در بعضی کشورهای منطقه امکانات لوکس بیمارستانی مشاهده شود اولا این امکانات برای همه نیست و تنها تعداد معدودی از ثروتمندان قادر به استفاده از آن هستند و بهداشت عمومی در این کشورها وجود ندارد و از سوی دیگر سیستم بهداشت و درمان این کشورها به آن اندازه رشد پیدا نکرده که قادر به تشخیص بیماری باشند.

وی در پایان گفت: همانطور که گفتم تنها در برخی بیمارستان‌های این کشورها امکانات لوکس درمانی وجود دارد و البته عموم مردم از این سیستم فراگیر و جامع محرومند.