یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کنار فشارهای خارجی با عدم تصویب بودجه مشکلی بر مشکلات افزوده می شد اما اذن رهبری از بیشتر شدن مشکلات جلوگیری کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب در خصوص لایحه بودجه ۹۹ و توجه ایشان به نظرات ستاد مقابله با کرونا، بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به نظرات ستاد مقابله با کرونا و حکم ایشان در خصوص بودجه سال آینده راهگشا بود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: با توجه به دستور ستاد مقابله با کرونا برای تعطیلی جلسات مجلس و در نتیجه بررسی نشدن بودجه ۹۹،‌ رهبری اجازه دادند که گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مستقیم به شورای نگهبان ارجاع داده شود، چراکه اگر بودجه ۹۹ تعیین تکلیف نمی‌شد، در کنار فشارهای خارجی مشکلی بر مشکلات کشور افزوده می‌شد. تحریم، قرار گرفتن در لیست سیاه FATF و کرونا هر کدام برای فروپاشی یک اقتصاد به تنهایی کافی هستند حال ما که همه این فشارها را با هم تجربه می کنیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: پس از رد کلیات بودجه در صحن مجلس کمیسیون تلفیق مجددا در کمیته ای و سپس در صحن کمیسیون پیشنهادات را بررسی کرد و اصلاحاتی که قابل اجرا بود صورت گرفت. در نهایت با رضایت نمایندگان و اذن رهبری قرار شد این بودجه به شورای نگهبان برود و از ایجاد مشکلی جدید به دنبال عدم تصویب بودجه جلوگیری کند.

میرزایی در پایان تاکید کرد: بنابراین با ارجاع مستقیم گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ به شورای نگهبان، مشکلی در بودجه وجود ندارد چرا که پیشنهادات نمایندگان در لایحه بودجه یک بار در کمیسیون های تخصصی بررسی و بار دیگر در کمیسیون تلفیق مرور  شده بود. اغلب پیشنهاداتی که در صحن و در جریان بودجه نیز ارائه می شد عمدتا پیشنهادات دستگاه های اجرایی بود که از طریق نماینده ها مطرح می شد و عمدتا نگاه کلان در این پیشنهادات نبود.