یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم باید توجه کنند که در شرایط کنونی خرید عید، سفرهای نوروزی و دید و بازدید به صلاح نیست‌.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضروت توجه مردم به نکات بهداشتی و ماندن در خانه بیان کرد: مهمترین ضعفی که وجود دارد، دوگانگی بین مطالبات مردم با برنامه هایی است که ستاد مقابله با کرونا دنبال می کند. به عنوان مثال در گیلان دادستان و مردم تصمیمی می گیرند اما ستاد آن را نمی تواند پوشش دهد.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه اظهار کرد: متاسفانه افکار عمومی جامعه آنطور که باید توجیه نشده است. تصمیماتی که ستاد نیز اتخاذ می کند باید بجا بوده و با وضعیت و ساختار جامعه همخوانی داشته باشد. مردم نیز باید اقناع شوند تا وضعیت را بهتر درک کنند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس تصریح کرد: متاسفانه صدا و سیما نیز کار خود را انجام داده و سیاست متمرکزی در اجرای تصمیمات وجود ندارد. مردم نیز باید توجه کنند که در شرایط کنونی خرید عید، سفرهای نوروزی و دیدو بازدید صلاح نیست‌.

وی در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در چین همزمان با آغاز سال نو چینی بیان کرد: باید دید چین که شرایطی مشابه ما داشت با چه تمهیدات و سیاست هایی توانست از شیوع گسترده این ویروس جلوگیری کند و اکنون به نقطه امن رسیده است.

میرزایی نیکو در پایان تاکید کرد: مردم باید توجیه شوند و با قاطعیت تصمیمات و سیاست هایی که جلوی گسترش بیشتر این ویروس را می گیرد اجرایی شود. قطعا مردم فهیم و بزرگوار به همه مسائل و جوانب توجه داشته و با توجه به نکات بهداشتی در فرآیند کنترل این ویروس همکاری لازم را خواهند داشت.