سفیر ایران در مسکو، خواستار تشدید حمایت مقامات دولتی و پارلمانی روسیه برای رفع تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران شد .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر جمهوری اسلامی ایران طی تماس‌های جداگانه با « اوماخانوف»، معاون سنای روسیه، « مارازوف»، رئیس گروه دوستی سنا ، «کاساچف»، رییس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون و همچنین «لئونید اسلوتسکی»، رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه گفت‌وگو کرد.

سفیر کشورمان در این گفت‌وگوها ضمن تشریح شیوع گسترده کروناویروس در ایران و تلاش های صورت گرفته از سوی دولت و مردم ایران برای ریشه کن سازی این بیماری گفت: متاسفانه تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، ظرفیت های کشورمان به ویژه در بخش بهداشت و درمان را برای مقابله با این اپیدمی فراگیر کاهش داده و کسب و کارهای کوچک را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
جلالی با بیان اینکه برای جلوگیری از این فاجعه انسانی که آثار زیانبارش متوجه کل منطقه و جهان خواهد بود نیاز به مساعی مشترک کشورها است خواستار تشدید حمایت مقامات دولتی و پارلمانی روسیه برای رفع تحریم های یکجانبه آمریکا و کمک رسانی به مردم آسیب دیده شد.
مقامات پارلمانی روسیه نیز  با تایید ضرورت رفع تحریم های غیر قانونی و یکجانبه دولت آمریکا که مردم ایران را از دسترسی به منابع کافی درمانی محروم ساخته است و قول پیگیری این حق ملت ایران از طریق مجامع بین المللی، بر تداوم کمک‌های انساندوستانه روسیه برای مقابله با این بیماری تاکید کردند.