معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: رئیس قوه مقننه موافقت خود را با تخصیص اعتبارات لازم برای خرید ۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن سیار برای بیمارستان‌هایی که فاقد این دستگاه هستند اعلام کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار احمد اخوان معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (پنج‌شنبه ۷ فروردین) در رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی و ارتباط ویدئوکنفرانسی با مسئولین قرارگاه‌های منطقه‌ای گفت: قرارگاه جهادی شفا از ساعات اولیه شیوع ویروس منحوس فعالیت خود را آغاز کرده و تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت را به صورت دقیق پیاده کرده‌ایم.

وی افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ کادر تخصصی و بهداری نیروی زمینی سپاه در مراکز درمانی بیماران مبتلا به کرونا به کار گرفته شده‌اند، ضمن اینکه یک‌هزار و ۱۵۰ تخت بیمارستانی براساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح در خدمت بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته‌اند. 

وی افزود: ۲ هزار و ۴۹۰ تخت بیمارستانی آماده شده است و ظرفیت، زیرساخت و پتانسیل لازم برای توسعه این موضوع تا ۵ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد. 

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: زیرساخت‌های آماده شده در نیروی زمینی سپاه برای مقابله با حوادث و بحران‌های کشور توانسته کمک‌های بسیاری انجام دهد. 

سردار اخوان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰۰ بیمارستان صحرایی در رزمایش‌ها و حوادث مختلف برپا شده است که سرعت عمل برپایی این بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا به دلیل تجارب قبلی در این حوزه بوده است. 

وی گفت: امروز در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی، از نیروهای حاضر در رزمایش سراسری بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی و همچنین زیرساخت‌های بیمارستان صحرایی، رئیس قوه مقننه موافقت خود را با تخصیص اعتبارات لازم برای  خرید ۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن سیار برای بیمارستان‌هایی که فاقد این دستگاه هستند اعلام کردند. 

وی گفت: روزآمد کردن دانش کارکنان نیروهای رزمی و بهداری انجام شده و به صورت ویژه، تمرکز بر آموزش‌های تهدیدات زیستی هم داشته‌ایم. همچنین آموزش‌های عرضی در سطح نیروی زمینی سپاه و تحقیق و توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی کارکنان در حوزه بیماری‌های نوپدید و ارتقای سطح فعالیت‌های تخصصی هم انجام شده است. 

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: ما شاهد آن هستیم که از امکانات و زیرساخت‌های بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه در کمک به وزارت بهداشت حداکثر استفاده صورت گرفته است و ان‌شاءالله تا قطع زنجیره ویروس کوید۱۹ به کشور خدمت خواهیم کرد. 

وی در پایان گفت: ۵ هزار و ۷۴ تخت از ظرفیت‌های بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه را دراختیار وزارت بهداشت قرار داده‌ایم که زیرساخت های آن آماده شده است، ضمن اینکه قابلیت افزایش این تعداد به تعداد ۱۱۴۸ تخت را نیز داریم.